Herbert 2D svarv något och satsa på?
- SeniorLemuren
Re: Herbert 2D svarv något och satsa på?
Som jag nämnde tidigare. Tillbehör är A och O. Finns det mycket tillbehör till svarven så kan det vara värt skrotpriset. Utan tillbehör så är det inte lönt. Det kostar alldeles för mycket att köpa chuckar stålhållare, konor, dubbar m.m.
Fick ett sms i dag att jag skulle få den om jag vill, dom sa att lådan är frisk på den. Funderar nu på om jag ska lägga ner mödan och riva isär hela maskinen och blästra allt, sen låna ryssfräsen av Holmens chef som köpte den och plana av gejdarna och borra hål för linjärskenor och bygga en ny Z & X axel och göra den mach3 styrd....
Känns som det är billigaste sättet att få en styrd svarv.... Men klart är ju en del jobb
Känns som det är billigaste sättet att få en styrd svarv.... Men klart är ju en del jobb

Det är nog bra mycket mindre jobb än att börja från scratch
Jo det känns så men det är en del jobb men blir billigt om det lyckas.... Hålet igenom spindeln 1 5/8" är ju ca 42 mm och det är ju helt oki. Är troligen tum lager i den när den är engelsk, dom är väl ganska så dyra mot mm?
För någon timme sedan hamnade den utanför verkstaden.... Var rätt så mycket olja/fett på gejdarna så allt rörde sig rätt lätt, dom ska kolla om det finns mer saker till den sen. Ska bli ett kul projekt och mach3 konvertera när det väl börjar 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det ser jue ut som en rätt rolig revolver svarv ändå.. trots rosten.. inget inte en putstrasa och en färgburk kan åtgärda. =)
Förhoppningsvis kan ja flytta in svarven i helgen! Köpt två hjuldollys på Biltema som tar 900 kg och svarven väger 1500kg. Ska kunna rulla runt den i verkstaden under renoveringen är det tänkt. Hjuldollysarna ska förstärkas en del för att klara vikten. Även byggt nya garageporter i verkstaden så ja kan flytta in den ^_^
Korten tagna Med Nokia Lumia 920. Blir väldigt bra närbilder
Korten tagna Med Nokia Lumia 920. Blir väldigt bra närbilder

Senast redigerad av Terho 17 augusti 2013, 20:25:26, redigerad totalt 1 gång.
Nu har Svarven Herbert fått tak över huvudet ^_^