Nu kommer lite uppdateringar. Det har hänt väldigt mycket sista veckan men jag har varit för upptagen för att hinna uppdatera här. Får se om jag kommer igenom alla bilderna ikväll, vi får se.

Testar om delarna passar på bottenlagret

Verkar bli kanon!

Sedan begav jag mig ner till mor och far där jag fick träffa Blixten, en schäfer som är min brors som behövde ett dagis att vara på under tiden han är iväg och kör ljud åt Yohio

Sedan dök SM3SGP/SG3P/SK3W upp till morsan och farsan då han skulle spendera några dagar att försöka fixa 40m yagin i toppen av 60m masten och även hjälpa med lite annat

Yay, äntligen 3st veckor @SJ2W!

Det var för blåsigt för att jobba i masten, så det blev annat jobb istället, här svetsar jag fast delarna på bottenplattan

Och bygger på fästet som ska underlätta tiltningen av antennen i toppen av masten

Och som vanligt när jag arbetar blir det stökigt värre

Och Blixten övervakar det hela

SM3JLA ground support medans SG3P är uppe i masten

Behöver moddas lite

Toppdelen har fått mer färg, och här med lite vatten på sig

Det är nu man blir sugen på att skrika "APPORT"

Jag drar iväg med en pump och JLA gör, jag vettafan vad?

Gunnar riggar upp kameran för urpumpning av hålet till 40m mastens fundament

Pumpen nere

Jag svetsar ordning en armeringsbur

Sedan fick vi låna en traktor som SM2XJP körde. Han bar hem 6.6 ton 0-8 grus åt oss bla.

Skopbyte

Blandaren lånad av grannen. Vi passade även på att bära dit 16-32 och 10st säckar cement

Peter använder långa skopan för att gräva ur gropen som rasat ihop

Fin maskin! Ytterligare en bra sak var att trots 11 ton maskinvikt och 3.3 ton i skopan så sjönk maskinen inte ett dugg på väg ut, så hoppet att få lyfta masten i Augusti lever!

Geggigt

SM2XJP gillar att köra traktor

Blixten hittade en pinne

Som var lite besvärlig

Miss