Kontakt till kretskort? Se bild.

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Tror absolut du kan hitta en vänlig själ på forumet som har en lämplig AVR/PIC liggande som de kan programmera åt dig. Det är ju så väldigt enkel kod det är frågan om så bara du och den vänliga själen går igenom spänningsnivåer och dylikt så ska det nog kirra sig.

Hittar du ingen annan så kan jag säkert stå till tjänst men nu under jul har jag inte min STK500 till hands...

Någon annan som vill visa lite christmas spirit? :wink:
Agamemnon

Inlägg av Agamemnon »

Intressant det där med microprocessorer! Hur kommer man enklast igång med en AVR? Måste man ha ett sånt där dyrt STK500 kort?
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Nja det finns absolut billigare varianter men STK500 är helt klart det jag rekommenderar. STK500 stöds av mer eller mindre alla kompilatorer tack vare att det är Atmels utvecklingsverktyg, det har en hel massa funktioner och man glömmer rätt snabbt att man betalade en liten slant för det.

Men visst finns det billigare sätt, Finns till exempel en AVR ISP vid Elfa som kostar ungefär hälften men då tappar man alla funktioner utom själva programmeringen av kretsarna.
Agamemnon

Inlägg av Agamemnon »

Vad tror du om en sån här för 80 kr? http://cgi.ebay.com/Simple-ATMEL-AVR-AT ... dZViewItem
Skriv svar