Schemat, är väldigt enkelt, två parallell-kopplade MOSFET, som har varsin shunt för att mäta strömmen, varje MOSFET drivs att ett snabbt drivsteg. För att lyxa till det lite mäts strömmen med rätt fina shuntar och en ännu finare Linear Technology diff-amp, som förmodligen kostar skjortan. Där förstärks strömsignalen 10ggr. Efter det är det bara en enkel OP som fungerar som regulator. Resultatet blir en väldigt snabb konstlast som har en bandbredd över 500 KHz (Lite beroende på lastpunkt)
På bilden syns längst till vänster MOSFET och Shuntar, och längst till höger är strömförsörjningen, för att ge dubbel matning används en isolerad från hyllan switchad omvandlare. Så den klarar 18-36V in. Jag har kopplad in 3st CM-induktorer för att bli av med de mesta av störningarna som den tyvärr genererar.
Jag blev inspirerad av Jim Williams (RIP) , så det är därifrån jag snodde deras mätförstärkaren för strömmen. http://cds.linear.com/docs/en/applicati ... an133f.pdf
Men för högre effekter skulle jag nog välja att inte använda den, utan istället genom att parallell-koppla många MOSFET, och istället ha högre värde på shuntresistorn.
Angående bandbredden så är den inte till så stor nytta då inkopplingen av lasten medför induktans i långa sladdar, som syns till vänster i bilden.