3D skrivare för 347 dollar
Re: 3D skrivare för 347 dollar
Ja, de verkar ju ha patent på runda hörn http://www.theverge.com/2012/11/7/36145 ... ed-corners, så de har säkert på lådor också.
PeterH skrev:Så nu har Apple ensamrätt på att göra fyrkantiga lådor också?
Enligt dom själva, så antagligen.
Men jag tror inte ens apple skulle kunna hävda rätten till den där designen.. skulle möjligen vara om dom lyckades få in generalpuckot lucy koh då..
Knappast, men om den fyrkantiga lådan liknar en Apple-produkt (sök på "g4 cube") och om det finns pengarPeterH skrev:Så nu har Apple ensamrätt på att göra fyrkantiga lådor också?
i det (dvs. om den här tillverkaren vinner marknad) så är jag rätt så säker på att de
kommer att få ett samtal från en av Apples advokater.
Sen om de bara skrattar åt det eller inte vet man ju inte, men jag skulle ju tycka att
det vore onödigt att dra på sig advokatkostnader i uppstartsskedet.
Jag menar, de hade ju bara behövt byta färg på plåten eller göra raka hörn så hade likheten försvunnit.
Fast så likt var det ju inte, och det är två helt olika produkter.
Dessutom är det mycket tveksamt om designen är tillräckligt unik, det har funnits ett antal andra kubiska datorer.
..Dessutom finns alltid tumregeln att apple aldrig NÅGONSIN varit först med något
Dessutom är det mycket tveksamt om designen är tillräckligt unik, det har funnits ett antal andra kubiska datorer.
..Dessutom finns alltid tumregeln att apple aldrig NÅGONSIN varit först med något

Fast Apple stämde ju en restaurang för den här loggan:

Rätt så lik va? Det är ju ändå ett äpple, och man kan ju tänka sig att det finns en tugga taget på det någon stans.

Rätt så lik va? Det är ju ändå ett äpple, och man kan ju tänka sig att det finns en tugga taget på det någon stans.
Det är ju iofs stor skillnad på ett varumärke och s.k "design patents", men apple är ju som dom är.. puckon..
Ärkepuckona är de som sitter i senaten och kongressen som låter sig lobbas till dessa dumheter samt domstolslakejerna som genomför cirkusen.
Visst är det så, apple utnyttjar ju bara ett system som är ruttet från början.
Om det nu är det viktigaste för dig för en 3Dskrivare så är det inget som hindrar dig från att ta bort locket.Bara en sån grej som att inte kunna se vad som händer *herregud*
Att slippa sådana saker är precis detta som är mening med den...Men jag har extremt svårt för att tro att fallet är sådant, den kommer förmodligen att skriva ut precis som alla andra och kräva lite specifika inställningar för många utskrifter, behöva underhåll i form av kalibrering, smörjning, rengöring etc
Varsågod, ge ett konkret förslag på en färdig skrivare för 347 dollar med samma eller bättre upplösning.Så nä, om man besitter förmågan att bygga någonting annat och kan hantera mer än en touch-knapp, så skulle jag rekommendera någon helt annan skrivare.
Det är väl just här som det är rätt forum för den. Jag tror att det är många fler än mig som gör egna kretskort men är begränsade när det gäller att kapsla dem (hur roliga är ELFA lådorna?) och behöver mekanik för ex. RCservo, motorer och annat.Och särskilt så tror jag inte att EF är rätt forum för en sådan maskin
Håller med om allt du sa där Rick81 =)
Men folk måste gnälla om saker i detta forumet, och allt som sägs är rätt så spelar ingen roll hur bra dina argument är.
Folk får gärna visa samma resultat med skrivare som kostar samma pengar och inte behöver byggas ihop och kalibreras och mekas med som t ex Mendels etc.
Men folk måste gnälla om saker i detta forumet, och allt som sägs är rätt så spelar ingen roll hur bra dina argument är.
Folk får gärna visa samma resultat med skrivare som kostar samma pengar och inte behöver byggas ihop och kalibreras och mekas med som t ex Mendels etc.
- Klas-Kenny
Är du säker på det? I en video där de visar insidan av den, så står det ju att de byggt ett genomskinligt chassi för utveckling, vilket jag tycker tyder på att den inte håller ihop utan sitt lock...Rick81 skrev:Om det nu är det viktigaste för dig för en 3Dskrivare så är det inget som hindrar dig från att ta bort locket.
Jo, det kan man ju hoppas.Rick81 skrev:Att slippa sådana saker är precis detta som är mening med den...
Jag TROR inte att det går vägen, men upp till bevis. Jag blir bara glad om jag har fel på den punkten!

Priset har du rätt i, det är mycket lågt. Ska bli intressant att se om de klarar att hålla det så lågt ända in i mål.