Dottern fyllde 6 och ville ha ett "Daidaloskalas" (
http://www.svt.se/barnkanalen/labyrint/ - för alla er som inte har småbarn) och när hon inte pratar rosa och prinsessa så måste man ju engagera sig!
Det slutade med att vi byggde en labyrint på 20kvm och en "slimepool" med bildäck att hoppa mellan för att ta sig över.
Livspuckarna blev lite specialare i makrolon med ett CR2450 och två gröna lysdioder med SMD resistorer pålödda.
IMAG1608.jpg
För enkelhetens skull går de inte släcka, men såhär 5 dagar efter kalaset lyser de fortfarande!!
Blev att tillverka 12st då dottern lovat att alla deltagare skulle få behålla pucken själv, så lite stressigt blev det att få ihop allt men det löste sig.
Fräste även ut ett enklare memory-spel för att ungarna skulle få krossa Daidalos i memory, precis som på TV, men eftersom att vi inte hade en plan för utkomsten att barnen förlorar blev det rätt enkelt..
IMAG1596.jpg
Tyvärr var jag trött när jag fräste ut första pusselbiten så mitt vacuumbord har numera en 1mm djup ränna i form av en 10x10cm stor fyrkant.. :/
Resultatet blev iallafall 12st extremt nöjda småskitar som fortfarande pratar om det när jag lämnar ungarna på dagis..
Måste bara säga att en 2,2kW kinaspindel är RUSKIGT mycket trevligare än en Suhner i alla avseenden!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.