Har tänkt försöka lära mig Eagle, för fjärde gången nu. Lusten har alltid tagit slut eftersom jag saknar så många standard-komponenter.
Jag har Eagle 4.15 Light, och där finns varken NE555 eller en 741 op-förstärkare.
Så vilken version ska jag ladda hem för att få mer i libraryt?
Eagle-version?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Ja, söker du på *741* får du upp en massa annat också. Alla 74xx-kretsar kan du ju scrolla förbi direkt. Därefter ser man 741:an ganska tydligt. Eller så söker du på *LM741* direkt helt enkelt. Det kan vara svårt att hålla reda på i vilka libs som alla komponenter ligger i. Men med en sökning brukar man hitta rätt snabbt.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
>Därefter ser man 741:an ganska tydligt.
Men väldigt långt ner i listan. Man måste först scrolla förbi ca 120 komponenter som har "741" i namnet, så den sökningen blev inte så effektiv. *LM741* gav resultatet direkt.
Kan passa på att fråga några saker till. Hur löser jag dessa fel:
1. No Pins on net +5V.
2. Only 1 Pin on net N$1. (Jag försökte göra en ingång....)
3. B$7 can't be connected with B$3. (Försöker ansluta en utgång till kretsen, det kvittar var jag försökter "connecta" den till, jag får sådana meddelanden iallafall.)
Tips?
Men väldigt långt ner i listan. Man måste först scrolla förbi ca 120 komponenter som har "741" i namnet, så den sökningen blev inte så effektiv. *LM741* gav resultatet direkt.
Kan passa på att fråga några saker till. Hur löser jag dessa fel:
1. No Pins on net +5V.
2. Only 1 Pin on net N$1. (Jag försökte göra en ingång....)
3. B$7 can't be connected with B$3. (Försöker ansluta en utgång till kretsen, det kvittar var jag försökter "connecta" den till, jag får sådana meddelanden iallafall.)
Tips?