Köpte mig en kinesfräs
Re: Köpte mig en kines fräs
12000 slutade notan på. Köpte på ebay från en säljare som hette bgadepot, är ett kinaföretag, men de hade ett lager i england som de skickade ifrån, så jag slapp tull och moms
Re: Köpte mig en kinesfräs
ställ i aluminium till frässtålen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Karahana
Enligt bilderna på sidan hos bgadepot CNC 6040Z-S65J Så är det en sådan vfd
För att ställa in din vfd så den visar rätt varvtal ska du bara ställa in 3 parametrar.
Hur många kw är din vfd på.
Fick du inte med någon manual till din vfd.
Min manual säger så här.
Tryck prgm
Välj den Pd som du ska ändra, pil upp eller ned.
Tryck på set, du kan flytta i sidled med >> , ändra med pil upp och ned.
Tryck på set.
Klart.
Välj nästa Pd. o.s.v.
Detta ska du ändra på.
Pd144 ändrar du till 3000
Pd005 ändrar du till 400.00
Pd004 ändrar du till 400.00
Pd003 ändrar du till 400.00
Nu ska det fungera som det ska.
Om du nu har en Huanyang Inverter gör så här.Min vfd är tyvärr inte riktigt inställd, så jag kan inte ge ett vettigt värde på spindeln, den visar helt totalfel varvtal,
Enligt bilderna på sidan hos bgadepot CNC 6040Z-S65J Så är det en sådan vfd
För att ställa in din vfd så den visar rätt varvtal ska du bara ställa in 3 parametrar.
Hur många kw är din vfd på.
Fick du inte med någon manual till din vfd.
Min manual säger så här.
Tryck prgm
Välj den Pd som du ska ändra, pil upp eller ned.
Tryck på set, du kan flytta i sidled med >> , ändra med pil upp och ned.
Tryck på set.
Klart.
Välj nästa Pd. o.s.v.
Detta ska du ändra på.
Pd144 ändrar du till 3000
Pd005 ändrar du till 400.00
Pd004 ändrar du till 400.00
Pd003 ändrar du till 400.00
Nu ska det fungera som det ska.
UNDERBART! Tusen tack!
Nej jag fick inga manualer eller nånting med. Fick ett A4 papper som beskrev (efter lite översättning från "kinesengelska" till engelska =)) hur man ställer in mach3.
Skall springa ut i garaget och testa detta omedelbart!
Nej jag fick inga manualer eller nånting med. Fick ett A4 papper som beskrev (efter lite översättning från "kinesengelska" till engelska =)) hur man ställer in mach3.
Skall springa ut i garaget och testa detta omedelbart!
Sådär ja =) nu visar den som den skall! Vrider jag på max så visar den 24000
jag tackar och bockar igen för hjälpen!
jag tackar och bockar igen för hjälpen!
Härligt att det fungerar.
Nu vet du ju vilket varvtal du har i alla fall .
Jag har en länk till en bra manual.
Manual Huanyang vfd
Nu vet du ju vilket varvtal du har i alla fall .
Jag har en länk till en bra manual.
Manual Huanyang vfd
Test av gravyren till ett campingbord till sweden rock. Gick över lite lätt med blåslampa efteråt, kommer nog göra det på riktiga med, fast lite mer noggrant
Ser ju bra ut!
Kan du inte fixa till dina bilder i första inlägget, de fungerar fortfarande inte.
Skriv gärna vad du har för verktyg och andra fräsdata också.
/DeVille
Kan du inte fixa till dina bilder i första inlägget, de fungerar fortfarande inte.
Skriv gärna vad du har för verktyg och andra fräsdata också.
/DeVille
bilderna i första inlägget är de som kom senare, kommer inte ihåg fräsdata, men skall tänka på det i fortsättningen!!
!
Nice!
Bara längtar till min kina cnc dyker upp. Den e tydligen byggd nu och de vill ha en vecka för att testa den innan de skickar.
Blev en 6040. moddad med riktiga kablar samt en Z höjd på 150mm.
Bara längtar till min kina cnc dyker upp. Den e tydligen byggd nu och de vill ha en vecka för att testa den innan de skickar.
Blev en 6040. moddad med riktiga kablar samt en Z höjd på 150mm.
Funderar på att köpa mig en lika dan, och har lite frågor.
Hur tycker du att fräsen funkar?
Något du skulle vilja ändra på?
Är spindeln tillräckligt kraftig?, såg att den även säljs med 1500w spindel.
Skulle det gå att få länge slaglängd på Y-axeln? skulle behöva 4-5 cm till.
Hur tycker du att fräsen funkar?
Något du skulle vilja ändra på?
Är spindeln tillräckligt kraftig?, såg att den även säljs med 1500w spindel.
Skulle det gå att få länge slaglängd på Y-axeln? skulle behöva 4-5 cm till.
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den. För det priset får du en mycket potent maskin. Sen är det ju naturligtvis så att vissa saker är lite kinakvalite aktiga. Vattenpumpen tillexempel är ju inte nån höjdare och kablarna är låg kvalite, men jag kör faktiskt med både originalvattenpump och originalkablar och det funkar utmärkt. Fick köpa några extra slangklämmor till vattenpumpen bara.
slaglängden är tillräcklig för mig, går ju att modda slaglängden när du väl har fräsen, du fräser ut en ny bakplatta till z och köper nya axlar och en ny kulskruv (kan tänka mig att det kalaset går på lite över en tusing kanske)?
så har du löst det problemet.
läste i ett tidigare inlägg i den här tråden att en snubbe beställt med längre slag på z, kolla med honom hur / var han gjorde detta?
Spindeln tycker jag har riktigt bra kräm, har kört ganska grovt i trä med hög matning och den har tuggat på utan att tappa kraft en enda gång. Även aluminium har jag kört, men då har jag varit lite försiktig för att undvika "tool deflection".
Är din plan att tillverka högprecisions delar i metall snabbt och smidigt så kanske du får kolla på en dyrare variant. Men som hobbyfräs och som läroplattform tycker jag absolut den är över min förväntan för en maskin i den prisklassen.
slaglängden är tillräcklig för mig, går ju att modda slaglängden när du väl har fräsen, du fräser ut en ny bakplatta till z och köper nya axlar och en ny kulskruv (kan tänka mig att det kalaset går på lite över en tusing kanske)?
så har du löst det problemet.
läste i ett tidigare inlägg i den här tråden att en snubbe beställt med längre slag på z, kolla med honom hur / var han gjorde detta?
Spindeln tycker jag har riktigt bra kräm, har kört ganska grovt i trä med hög matning och den har tuggat på utan att tappa kraft en enda gång. Även aluminium har jag kört, men då har jag varit lite försiktig för att undvika "tool deflection".
Är din plan att tillverka högprecisions delar i metall snabbt och smidigt så kanske du får kolla på en dyrare variant. Men som hobbyfräs och som läroplattform tycker jag absolut den är över min förväntan för en maskin i den prisklassen.
Rondavouz:
Jag lider med dig =) när jag beställt min fick jag myror i kroppen så jag höll på att bli galen hehe. Ville ju ha den NU!
lägg gärna upp en bild på den när du skruvat ihop den, e lite nyfiken på hur den förlängda z'an ser ut!
Jag lider med dig =) när jag beställt min fick jag myror i kroppen så jag höll på att bli galen hehe. Ville ju ha den NU!
lägg gärna upp en bild på den när du skruvat ihop den, e lite nyfiken på hur den förlängda z'an ser ut!