Elstängsel runt tomten
Elstängsel runt tomten
>12V lär inte katterna reagera på.
>Hur hög spänning skulle behövas?
Lagkraven på el-stängsel aggregat är många...
Ingenting som man bör bygga själv.
Köp färdiga godkändat aggregat.
>Hur hög spänning skulle behövas?
Lagkraven på el-stängsel aggregat är många...
Ingenting som man bör bygga själv.
Köp färdiga godkändat aggregat.
Japp håller med v-g. Supersoaker eller fyspray, även om dom är helt oelektriska så är dom i alla fall effektiva.
Fyspray är ruggit effektivt. Mitt problem är att det funkar utmärkt på mig också. Jag står inte ut med lukten!
Fast i en carport kan det kanske vara ok. Det luktar ju inte rosor där från början.
Man kanske kan rigga någon sorts elektrisk pump som doserar ut sprayen när katten kommer i närheten?
Fyspray är ruggit effektivt. Mitt problem är att det funkar utmärkt på mig också. Jag står inte ut med lukten!

Man kanske kan rigga någon sorts elektrisk pump som doserar ut sprayen när katten kommer i närheten?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Om jag nöjjer mig med att "skydda" carporten så kanse denna produkt kan hjälpa mig..JimmyAndersson skrev:En IR-barriär som sprutar vatten när någon närmar sig?
Fungerar även på försäljare........
http://www.skadedjurskontakt.se/mc.html
Frågan är bara hur mina innerkatter reagerar??
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Inte så tokig tanke, men det borde nog hellre vara urin från något djur som katter undviker.
Om det är flera katter som kissar där så kan det vara så att de "slåss" om det stället. Då kan vilken urin som helst få motsatt effekt. Katten kan uppleva det som att någon har tagit dess revir. Då doftmarkerar det carporten igen och går dit oftare för att kolla så att den fortfarande är "ägare" till reviret.
Om det är flera katter som kissar där så kan det vara så att de "slåss" om det stället. Då kan vilken urin som helst få motsatt effekt. Katten kan uppleva det som att någon har tagit dess revir. Då doftmarkerar det carporten igen och går dit oftare för att kolla så att den fortfarande är "ägare" till reviret.