Tror jag kommer ha kvar detta fån-grinet tills jag vaknar imorrn bitti
Polarn och jag har varit ute o lekt lite ikväll...
Vi har samma motor och samma batteripack, men han har bara en 18FET kontroller som ikväll var begränsad till 45A, ca 3500W. (Min 60A, ca 4400W).
Hans cykel är dock lite klenare i ramen och framför allt framgaffeln, så tror den väger 10kg mindre än min.
26km, 9,5Ah senare har jag skitont i röven och ett blodigt hål i smalbenet pga att jag tappade trampan vid ett hopp jag inte var med på
Detta är så stört roligt så det borde vara olagligt! Eller jaa, det ÄR ju olagligt men... Ajaa, vi gjorde det på "inhängnat" område
Jag är sjukt nöjd med prestandan, även att jag bara testat på hälften av tillgänglig effekt. Allt fungerar skitbra och inga uppenbara lustigheter, förutom en skitkass förare
26km ren lek med mycket effekt drog bara 9,5Ah, jag har aldrig tänkt att dra ur mer än 15Ah, men det skulle ändå räcka till 40km lekverkstad! Fullt tillräckligt med tanke på hur min bakdel mår efter bara 2,5mil
Ska försöka få på Gopron på hjälmen nästa gång vi är ute o kör.
Fick för övrigt mina nya laddare idag.
Dessa är väldigt finurliga då de laddar varje enskild cell direkt genom balanseringskablarna med hela 8A. Blir rätt varmt, så det är nog inget jag ska göra hela tiden, men när det brådskar och man vill ut och leka får det gå. Detta innebär alltså att varje cell med en gång blir perfekt balanserad, varje gång...
Fick även hem ett HP server nätagg med 100A på 12V. Liten söt sak...
Dock kan jag inte klura ut hur tusan jag ska få liv i det. De stora tabbarna är ju plus o minus, så långt fattar jag. Men sen ska väl en eller flera kortslutas mot 12V- för att hoppa igång, men jag har provar typ alla kombinationer jag kan.
Någon som har en idé? Modellnamnet är HP DPS-1200FB A.