3D CAM

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
NULL

Re: 3D CAM

Inlägg av NULL »

Häftigt, keep up the good work! :tumupp:
JonasE

Inlägg av JonasE »

Tack!

Lite off-topic:

Min fräs börjar minsann bli klar! Sen bilden togs har jag monterat kabelkedjor, dragit all el till motorerna samt slang till pneumatik och spindelkylning. Den funkar fint i X, Y, Z men spindeln är inte ansluten än. Snart är det dags för första frästestet.... Tyvärr har jag inget CAM-program. :vissla:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Vad drivs av det där gigantiska kuggremshjulet? :) jag har ärligt talat aldrig sett en dylik nedväxling, kommer den gå snabbt nog? På stor-routern på förra jobbet körde vi helt utan nedväxling med trapetsskruv (vet ej stigningen), och den gick ändå onödigt långsamt i G0.

CAM-program har du väl snart? ;)
JonasE

Inlägg av JonasE »

Ett annat, mindre remhjul. =) Jag räknade på det där för länge sedan, minns inte hur jag tänkte. Men det går att skrämma upp den i rätt bra hastighet, tycker jag själv iaf. Har inte ställt in Mach3 än, så jag har inga siffror än.

Hade som plan att spänna de långa remmarna med pneumatik, men det verkar inte funka så bra med nuvarande släplagerlösning, det blir flera mm vändglapp eftersom kolvarna som spänner remmen helt enkelt rör sig mer än jag tycker de borde. Ingen som har 2st 3m och 2st 1.4m linjärlager liggande? ;)
John_E

Inlägg av John_E »

Använder du Windows API'n eller går det att porta till Linux?
Skriv svar