jag har ett problem i en krets där jag använder en optokopplare. Jag har inte så mycket erfaranhet av dessa sen tidigare men de borde ju vara ganska enkla komponenter kan tyckas...?
Jag vill använda optokopplare för att isolera 24v logik från ett system till ett annat. Jag ritade ett schema som förklarar hur jag har kopplat.

anoden i optokopplarna är konstant anslutna till 24V och styrsignalerna enable, nxt och dir är således aktivt låga.
Jag har pull-up motstånd på utgången, dessa är anslutna till ett annat 24V nät även 0V är separat på båda sidor om optokopplaren. Mitt problem är att när jag mäter på utsignalerna (enable_out, nxt_out samt dir_out) så introduceras en offset på ca 8-10V jämfört med jord när signalen skall vara låg.
om jag t.ex. väljer NXT_IN = 0V så öppnar sig transistorn och signalen dras ner till ca 8V från tidigare 24V istället för att lägga sig på 0V. Vad beror detta på? Jag har testat att byta till en större resistor (5k6) och då fungerar allt bra... Jag förstår inte varför detta händer. Finns det någon information i databladet som jag inte har tagit hänsyn till?
Om någon kan förklara detta vore det mycket uppskattat!