C18 som sodjan gissade.

Sodjan:
"Här hänger jag inte med, det är ju ganska tydligt i dokumentationen."
Minst sagt, men jag hade en uppfattning om hur jag ville att det skulle fungera, därför visste jag inte att det hade något med det att göra. C18 är helt nytt för mig tanken var att köra IKEA stuket och prova utan att läsa dokumentation, självklart skulle jag konsulterat dokumentationen innan, men jag fastnade på det som stod i FAQen och trampade på spiken (=jag borde vetat bättre och läst igenom documentationen först).
Jag hade ingen tanke på att börja använda det på allvar, men nu har det ändrats. Det känns spontant som asm inte är lika kul längre. 58 dagar av bliss kvar (60 dagars demo).
Angående LCDn så pallar den väl kring 4 FPS, hur mycket tid som helst till annat. 4431:an är tänkt till motorstyrning. Jag bara "leker" lite med en display.
Angående uppslagningen så kör jag med en pekare, fungerar fin fint.
Icecap:
Wow, jag har det som vana att bryta mot den regeln. Jag vill att "i" endast ska vara "levande" i for-loopen vilken det väl hade varit om det fungerat? Dessutom vill väl ANSI att längder ska mätas i feet, tryck i psi, pengar i USD, vapen ska vara en rättighet, krig kan föras mot FNs tycke...

Betyder det att man inte för skriva while(int i = 0)? typiskt något man skulle sakna. Har vi ingen ISO standard som passar mina for-loopar..