Det viktigaste är att analoga och digitala delar inte har samma returväg. Sedan skulle de olika systemen kunna kopplas ihop i en gemensam nod eller systemjord. Vad som är rätt eller fel vet jag själv inte, om det nu finns något svar på den frågan.Jag är lite osäker vilka jordpunkter som ska "delas" till ett ljud-jordplan. Jag har ringat in de jag tror. Är det rätt?
Störningar i ett audioprojekt
Re: Störningar i ett audioprojekt
-
- Kontakt:
Jag har ritat kontakten själv så jag är inte förvånad att det inte är rätt. Men som sagt, i verkligheten är det rätt iallafall...
Ja, det finns tyvärr två standarder för vad som är jord och mick på fyrapoliga 3,5mm-kontakter.
P.S. är du säker på att det är laddningen som stör?
Prova att koppla in laddaren i telefonen men utan att ha laddaren inkopplad i vägguttaget. Det kan också vara så att laddarens kabel fungerar som antenn eller något liknande. Halvlångsökt, men kostar ju inte direkt något att prova.
P.S. är du säker på att det är laddningen som stör?
Prova att koppla in laddaren i telefonen men utan att ha laddaren inkopplad i vägguttaget. Det kan också vara så att laddarens kabel fungerar som antenn eller något liknande. Halvlångsökt, men kostar ju inte direkt något att prova.