Mina 3D-skrivare
Re: CNC Fräs som 3D skrivare
Jag laddade den nyaste KISSlicer och det passar inte min smak, tyvärr.
Jag testade två andra färger och minskade lagerhöjden. Det blev bättre.
Jag vill också säga att jag använde andra sidan av Ikea spegeln och slipade med sandpapper.
Biten sitter fast mycket bättre nu.
Jag testade två andra färger och minskade lagerhöjden. Det blev bättre.
Jag vill också säga att jag använde andra sidan av Ikea spegeln och slipade med sandpapper.
Biten sitter fast mycket bättre nu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nu tycker jag att jag har gjort tillräckligt i den här tråden. Jag bjuder på en bild på min tänkbara trä-konstruktion som inte är klar än.
Det lutar åt kulskruvar där jag kan få bra precision och hastigheter upp till 180 mm/s.
Det lutar åt kulskruvar där jag kan få bra precision och hastigheter upp till 180 mm/s.
Kommer inte kulskruvarnas precision motverkas av att trä rör på sig med varierande luftfuktighet och temperatur?
Jag tror inte att det kommer vara ett problem men om man är orolig kan man måla över konstruktionen för att förhindra skador.
Jag kommer ha den hemma där det är torrt och fint.
Jag kommer ha den hemma där det är torrt och fint.
Ja det var då fart i dig och dina inlägg boris, kul att se och läsa.
För att fortsätta i denna tråd även om det inte är helt "on-topic" så har jag tänkt lägga ut en länk/bild till mitt bygge som aldrig blir klart känns det som.
Planen var att få igång allt i helgen då jag har haft bra med tid men då min MK7 QU-BD extruder gick sönder ännu en gång och strulade så gav jag upp i ren protest och bestämde mig för att köra ett parallellt spår med en annan extruder så det inte känns som jag tar ett steg fram och bak varenda gång jag börjar greja med detta!!
Skrivaren kommer att få en egen projekttråd lite senare men just nu lägger jag ner all energi på att få den fungerande och börja användas till det som den är tänkt till. Att skriva ut plast!
Är det någon som följer denna tråd som har en färdig fungerande extruder som kan avyttras? Är så less på min MK7 nu så vill bara ha något färdigt som fungerar direkt.
Du har inget som ligger och dräller Boris efter alla dina experiment och labbar?
Kraven är 1.7mm filament och 0.35-0.5mm munstycke.
För att fortsätta i denna tråd även om det inte är helt "on-topic" så har jag tänkt lägga ut en länk/bild till mitt bygge som aldrig blir klart känns det som.
Planen var att få igång allt i helgen då jag har haft bra med tid men då min MK7 QU-BD extruder gick sönder ännu en gång och strulade så gav jag upp i ren protest och bestämde mig för att köra ett parallellt spår med en annan extruder så det inte känns som jag tar ett steg fram och bak varenda gång jag börjar greja med detta!!

Skrivaren kommer att få en egen projekttråd lite senare men just nu lägger jag ner all energi på att få den fungerande och börja användas till det som den är tänkt till. Att skriva ut plast!

Är det någon som följer denna tråd som har en färdig fungerande extruder som kan avyttras? Är så less på min MK7 nu så vill bara ha något färdigt som fungerar direkt.
Du har inget som ligger och dräller Boris efter alla dina experiment och labbar?
Kraven är 1.7mm filament och 0.35-0.5mm munstycke.
Är det Makerbots Stepstruder Mk7 som du har? Vad är det som bråkar? Min fungerar fint hittills.
Nej det är QU-BDs MK7 version jag kör. Den har strulat från första början. Efter mycket strul moddade jag den då än vän med 3D printer som skrev ut den berömda modden:
http://www.thingiverse.com/thing:43411
Kört den ett tag och verkade funka bra, men igår gick den sönder då plasten inte höll för trycket den behövde kullagret som motspänner.
Skulle gärna vilja ha en helt annan variant att testa med och komma igång med innan jag lägger ner mer tid på QU-BDn
http://www.thingiverse.com/thing:43411
Kört den ett tag och verkade funka bra, men igår gick den sönder då plasten inte höll för trycket den behövde kullagret som motspänner.
Skulle gärna vilja ha en helt annan variant att testa med och komma igång med innan jag lägger ner mer tid på QU-BDn

Tack! Uppskattas, warpcore! 
Jag har tyvärr inget över som kan vara dig till nytta, tyvärr! Jag använder annars tre millimeters filament.
Men jag önskar dig lycka till med projektet!

Jag har tyvärr inget över som kan vara dig till nytta, tyvärr! Jag använder annars tre millimeters filament.
Men jag önskar dig lycka till med projektet!
Okej tack ändå. Gjorde nu en officiell köptråd så får se hur det går...
Däremot är jag lite nyfiken på ditt reglerkort du byggde för temperaturkontroll. Hur tycker du det fungerar? Jämfört med några andra styrningar?
Däremot är jag lite nyfiken på ditt reglerkort du byggde för temperaturkontroll. Hur tycker du det fungerar? Jämfört med några andra styrningar?
Jag har haft två kort i två månader och kunde med dessa skriva ut utan några problem. När jag testade att värma upp min 'heatbed' dog båda två dock.
De är inte anpassade för höga strömmar. Jag måste testa lite mer innan jag kan säga något. Har tyvärr inte testat andra kort heller så kan inget säga om det.
De är inte anpassade för höga strömmar. Jag måste testa lite mer innan jag kan säga något. Har tyvärr inte testat andra kort heller så kan inget säga om det.
Hur går det med dina kort Boris? Är du fortfarande på gång att sälja såna?
Jag testar fortfarande mina kort. Det kommer att ta lite tid. Försäljning är inte aktuell nu.
Jag tror att de intresserade kan satsa på att köpa ditt kort, eller andra kort. Jag styr mosfet-transistorerna direkt från arduino och de kan inte
leverera så mycket ström som 'heatbeden' behöver. Jag testar, som på bilden, att koppla två mosfet parallellt för att komma lite snabbare till önskad temperatur
och för att få mer ström.
Jag kyler ner ett av de korten med en fläkt som sitter på undersidan. Efter en timme dog spänningsregulatorn. Jag måste placera
fläkten lite bättre.
Annars är det smidigt att ha en uppvärmd heatbed.
Jag tror att de intresserade kan satsa på att köpa ditt kort, eller andra kort. Jag styr mosfet-transistorerna direkt från arduino och de kan inte
leverera så mycket ström som 'heatbeden' behöver. Jag testar, som på bilden, att koppla två mosfet parallellt för att komma lite snabbare till önskad temperatur
och för att få mer ström.
Jag kyler ner ett av de korten med en fläkt som sitter på undersidan. Efter en timme dog spänningsregulatorn. Jag måste placera
fläkten lite bättre.
Annars är det smidigt att ha en uppvärmd heatbed.
Jag har kört mitt kort en massa och jag tycker att det fungerar. Men jag kan inte garantera att det fungerar för andra. Jag har ett antal till PCB:er så jag kan ju löda ihop fler om folk är intresserade.
Eftersom jag ville ha mitt kort monterat direkt vid extrudern så kändes det dum att ha styrningen för heatbed som är 1-2 meter bort kabelvägen. Så jag har bara en temp-sensor på kortet. Så det behövs två kort då antar jag. Den för heatbed behöver inte ha motordrivare. Eller så kan den användas för att styra en fjärde/femte axel.