Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
hehe "det manliga sättet"?tecno skrev:Men pojkar, kör ni med mitt Copyrightade uttryck

Det manliga sättet©
Idag fräste jag motor- och trapetsskruv-hållare som ska vara till upprustningen/CNC-konverteringen av min Julafräs!
I mittenhålet är det en presspassning för kullager (P7-tolerans), ruskigt nöjd är jag!
Morgons, du behöver inte vara orolig för ditt fräsbord, jag växlade ut din palett och använde en annan 0-punkt i preset-tabellen.
Idag fräste jag motor- och trapetsskruv-hållare som ska vara till upprustningen/CNC-konverteringen av min Julafräs!

I mittenhålet är det en presspassning för kullager (P7-tolerans), ruskigt nöjd är jag!

Morgons, du behöver inte vara orolig för ditt fräsbord, jag växlade ut din palett och använde en annan 0-punkt i preset-tabellen.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Man blir ju lite nyfiken. Varför bygger du om en Julafräs om du har tillgång till så bra maskiner och kunskap om hur man kör dem?
Det bordet är inte till Jula fräsen. Det var pga Mig som Mr3D tog en jula fräs. Varför inte? Blir skoj och se vad vi kan få ut för resultat av denMan blir ju lite nyfiken. Varför bygger du om en Julafräs om du har tillgång till så bra maskiner och kunskap om hur man kör dem?

Som Morgons säger så är det hans förtjänst! Delvis för att då har jag mekaniken och man måste ju börja någonstans, det är ju trots allt mitt första fräsbygge så jag vet inte allt jag ska tänka på.gunne skrev:Man blir ju lite nyfiken. Varför bygger du om en Julafräs om du har tillgång till så bra maskiner och kunskap om hur man kör dem?
- Retroperra
- Kontakt:
Annars är www.vink.se en bra källa för skummad PVC och andra platser, men dom säljer nog bara till företag (jag har inte provat privat iaf)
-
Första fräsjobbet med min nybyggda budgetfräs 

Jag vill ha mer info både i konstruktions tråden och byggtråden. Vad slutade prislappen på? Sedan är jag nyfiken på vad du kan ur den, men det vet du väl inte riktigt själv än.
-
danei skrev:Jag vill ha mer info både i konstruktions tråden och byggtråden. Vad slutade prislappen på? Sedan är jag nyfiken på vad du kan ur den, men det vet du väl inte riktigt själv än.
Har uppdaterat byggtråden

Prislappen om jag hade köpt allt (fick en del sponsrat) landade på ca 5000:-
MDF går fint, har även testat lite hyffsad hård plast. Som de är nu tror jag inte att alu är aktuellt men ska bygga om lite och försöka få de stabilare. Då kanske man kunde testa och köra lite.
MDF känns inte som det optimalaste att fräsa i, verktyget blir slitet ganska fort :/
- DW
- Kontakt:
Nummer på husväggen är det tänkt att bli men ni som jobbar med plexi. Har ni några tipps om jag lägger in plexi
inuti denna 5á hur skall den belysas för att få finast färg. Räcker det med en lysdiod eller behövs en var 5é mm ?
Biten är i eloxerad alu, ~100 x 100mm
inuti denna 5á hur skall den belysas för att få finast färg. Räcker det med en lysdiod eller behövs en var 5é mm ?
Biten är i eloxerad alu, ~100 x 100mm
sätt lysdioden från sidan, det blir jävligt nice effekt och du ser inte ljuspunkterna. Jag har gjort en sån skylt en gång och det behövs inte många dioder