S - Sommarjobb / Tips om bra ställen att söka

Tumblebeer

S - Sommarjobb / Tips om bra ställen att söka

Inlägg av Tumblebeer »

Hej,

Efter att ha lagt alldeles för många år på medicinstudier och arbete inom vården har jag det senaste året trillat över till elektroniken, och vill då självklart direkt hitta ut i den här delen av arbetslivet.
Tyvärr har jag inga direkta kontakter inom den här branschen, eller för den delen någon aning om vart man skulle kunna söka sig utan att känna folk.

Det jag undrar nu är om någon har något bra tips på vart man skulle kunna höra av sig för att se som de behöver någon under sommarmånaderna?
Helst inom pendlingsavstånd från Uppsala, eller Skövde (i Västergötland). Dock inget absolut krav.

Jag själv är 24, pluggar första året på högskoleingenjörsprogrammet i elektroteknik. Jag har massa år tidigare på universitet, men som sagt inget inom teknik.
Jag har ett brinnande intresse för elektronik och teknik, lägger all min vakna tid på hobbyprojekt inom elektronik/mekanik. Det gör att min kunskapsnivå inom de delarna är långt över vad man kan förvänta sig efter den tiden jag lagt på utbildningen.
Som exempel har jag under den senaste veckan byggt en liten cnc i köket på studentlägenheten, helt enligt egen design och med en i princip obefintlig budget. Den fungerar kanon, gör riktigt snygga kretskort.
Jag är även rejält händig med datorer, hyffsad inom programmering i c++ och LabVIEW.

Utan att skryta allt för mycket skulle jag vilja säga att jag skulle göra vilket teknikföretag som helst positivt överraskad, men jag vet som sagt inte hur och för vem jag ska få en chans att visa upp mig.

// Jens