GSM modul med flera in och utgångar.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor

GSM modul med flera in och utgångar.

Inlägg av orvar-e »

Jag har tittat omkring på GSM moduler som man kan skicka sms till för att sätta en utgång, och som även kan användas som larm. Men de moduler jag hittat har bara haft en till två in och utgångar.
Jag hade gärna sett att det funnits åtminstone 8 st i varje riktning och att vilken av dem kan bli satt oberoende av varandra. Det behöver inte vara relä utgångar. Det skulle också vara trevligt om det fanns typ nån med mms funktion som man kunde koppla en kamera till och få tillbaka skickat en bild när man sms:ar kameran.
elste

Re: GSM modul med flera in och utgångar.

Inlägg av elste »

http://www.satel.pl/en/product/266/GPRS ... ing-module

denna kan du lura till 10 in (a+blarm) + spänningsövervakning
& 1 ut
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Ska man ha ett större antal in och ut är det nog dags att bygga själv. Det klaras skapligt enkelt med en µC med seriell port som kan kommunicera med GSM-modulen. Det kan röra sig om en gammal mobiltelefon eller liknande om man vill.
Nerre

Inlägg av Nerre »

En gammal Android-telefon (måste ju gå att hitta äldre modeller för några hundralappar?) och en USB-ansluten IO-modul?
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor

Inlägg av orvar-e »

Låter alltid lika enkelt när de smarta grabbarna på forat berättar hur man gör. :(
Såg att elfa (30-904-50) haren gsm-modul för överkomligt pris om det är en sån man letar efter.
Jag måste verkligen lära mig nån µC.

Jag här läst nån tråd där man kopplat upp sig mot mobilen kommunikationsport och kom därför åt alla funktioner i mobilen så även GSM delen.
Det låter som överkurs för mig, men det kanske är lättare med en GSM-modul och nån µC men igen då måste man kunna behärska en sådan också.

edit/ 30-905-04 såg ju bättre ut.
Skriv svar