3D glass cube laser engraver
3D glass cube laser engraver
Har sett ett par sådana här kuber och tycker det är rätt fräckt.
Vad är det för material som används? Crystal?
Finns det någon svensk återförsäljare för sådana maskiner eller är det kina som gäller?
Vad är det för material som används? Crystal?
Finns det någon svensk återförsäljare för sådana maskiner eller är det kina som gäller?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: 3d glass cube laser engraver
Vanligt glas borde fungera men det syns nog bäst i kristall, men lär kosta plexiglas kanske också kan fungera.
Återförsäljare i Sverige för helt graveringssystem med en laser på en hel del effekt kommer att kosta en vacker slant. Finns kanke någon i Sverige som kan importera en till dig för tvivalr på att det finns någon här som tillverkar en men hostar du upp pengar så gör företag nästan vad som helst. Samma typ av system och komplett kan du nog säkert få tag på i Kina för fortfarande dock en hög med pengar men till ett bra lägre än i Sverige då det förstås läggs på en hel del.
Återförsäljare i Sverige för helt graveringssystem med en laser på en hel del effekt kommer att kosta en vacker slant. Finns kanke någon i Sverige som kan importera en till dig för tvivalr på att det finns någon här som tillverkar en men hostar du upp pengar så gör företag nästan vad som helst. Samma typ av system och komplett kan du nog säkert få tag på i Kina för fortfarande dock en hög med pengar men till ett bra lägre än i Sverige då det förstås läggs på en hel del.
Det finns en del som gör efter din egen bild
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 82778.html
http://www.aliexpress.com/item/New-Free ... 01298.html
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 82778.html
http://www.aliexpress.com/item/New-Free ... 01298.html
Kan inte vara speciellt dyrt att framställa, har köpt 2-3 olika på marknader för 50kr styck.
En lasertillverkare från Tyskland där vi köpt +10W Nd:YAG lasrar sålde även lasrar för glasgravering. De frekvenstripplade dem för då fick de högsta upplösning i gravyren.
Det låter billigt om det är kristall. Vet du vad det är för material?Micke_s skrev:Kan inte vara speciellt dyrt att framställa, har köpt 2-3 olika på marknader för 50kr styck.
Jag har googlat en del efter maskiner (mest på skoj) men hamnar nästan alltid hos alibaba.
Får väl maila några stycken, hade varit intressant att veta lite priser.
Det är inget fel på alibaba.
Tänk bara på att kineserna ofta är lika bra på engelska som du är på kinesiska, dvs inte så mycket. Använd enkla ord och enkla meningar.
Tänk bara på att kineserna ofta är lika bra på engelska som du är på kinesiska, dvs inte så mycket. Använd enkla ord och enkla meningar.
Tillverka eller få tillverkat en sådan här graverad kristall är inte dyrt, men maskinen till det kostar säkerligen en hel del flis.
Jo, och det hade varit intressant att veta hur många ton flis man behöver 

Jag har för mig att jag sett ett pris på runt miljonen, den var tänkt som typ souvenirmaskin på kryssningsfartyg och dylikt. Det var en svensk firma som var återförsäljare i alla fall men jag vet inte var maskinerna tillverkades, dumt att jag inte sparade länken!
Du har inte möjlighet att väga en av dom, samt mäta sidorna? Helt enkelt för att få fram densiteten, vilken är betydligt högre för äkta kristall (blyglas) än andra typer av glas? Överallt på internet står det att det är "Crystal", men det måste inte innebära att det är blyglas, och jag tvivlar. Jag höll i en sån där för några dagar sen och tyckte den kändes ganska lätt.Micke_s skrev:Kan inte vara speciellt dyrt att framställa, har köpt 2-3 olika på marknader för 50kr styck.
Andax: är du säker på att frekvenstripplingen inte gjordes för att öka energin i laserstrålen?
Jag tror det är vanligt glas eller akrylblock i de flesta fall...
Jag ska fortsätta leta men är det någon som har någon länk så tipsa gärna, hade varit kul att få reda på lite priser på maskiner.