Jag skulle rekommendera dig att undersöka den saken lite närmare innan du drar sådana slutsatser.

Stålets elasticitetsmodul: 210 GPaThorped skrev:Jag har funderat över det där med att göra fräsar i stål, är det så jäkla smart egentligen? Stål är ju mer temperaturkänsligt än aluminium och aluminium är ju styvare...
Funkar hyfsat med tigersågen, det är dock två förbättringar som hade varit guld värda.tecno skrev:Hur tycker du att det funkar med 'tigersågs' skavmaskinen?
Tanken var den att alu leder bort värme mycket bättre än stål och därför skulle det vara mindre känsligt.petercab skrev:På vilket sätt är stål mer temperaturkänsligt?
Min erfarenhet säger tvärtom?
Dock är det praktiskt och inte så teoretiskt.
Och jag tycker nog stål är lite styvare än alu med
Skulle det gå att anpassa en sån här? http://www.ebay.com/itm/HAND-PNEUMATIC- ... 43b80f2844krille356 skrev:
Är det förresten någon som vet om det finns alternativ till Biax?
Finns det någon svensk firma som säljer elektriska skavmaskiner eller är egen import av en Biax ända alternativet om man skulle vilja ha en riktig maskin?
Thorped: då undrar jag vilka erfarenhet du har haft.Thorped skrev:Tanken var den att alu leder bort värme mycket bättre än stål och därför skulle det vara mindre känsligt.
Min erfarenhet är att alu är mycket styvare än stål! Däremot är stål segare och klarar högre belastning.