T: Etsa små enkla kretskort i liten mängd
T: Etsa små enkla kretskort i liten mängd
Jag undrar om det är någon som kan tänka sig etsa enkla kretskort (enkelsidigt el 2-sidigt).
Jag cad'ar men har ingen utrustning för etsning och har varken plats el tid, och jag orkar inte vänta på frakt fr Kina.
Gärna någon i Uppsala så slipper jag betala frakt.
Ex.
Jag cad'ar men har ingen utrustning för etsning och har varken plats el tid, och jag orkar inte vänta på frakt fr Kina.
Gärna någon i Uppsala så slipper jag betala frakt.
Ex.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: T: Etsa små enkla kretskort i liten mängd
Nu har inte jag möjlighet/tid att etsa åt dig, men ett litet tips är att köra med grövre ledare där det är möjligt (verkar finnas gott om plats på kortet) då det underlättar för den som ska tillverka kortet.
Inte för att dom är för tunna som dom är nu utan bara för att det är mindre risk för att det blir något avbrott.
Inte för att dom är för tunna som dom är nu utan bara för att det är mindre risk för att det blir något avbrott.

Ja, jag får nog räkna med att arrangera om lite och göra bredare ledare om någon skulle nappa.
Dessutom, plocka bort all oansluten koppar.
Cogra Pro fixar det över dagen åt dig.
Cogra Pro fixar det över dagen åt dig.
Det går att få hyfsat billigt på:
http://sv.obwody-drukowane.com/index.php#zamowienie
Kvaliten är inte den bästa men ok i förhållande till priset.
http://sv.obwody-drukowane.com/index.php#zamowienie
Kvaliten är inte den bästa men ok i förhållande till priset.
Hur stora är de?
Om det är okej att den oanslutna kopparen är kvar kan jag fräsa fram dem åt dig för nån hundring, då blir de borrade, konturfrästa och jag
lägger på ett lager lödskyddslack som skyddar kopparen och agerar flussmedel där man löder.
Frakten blir med lite tur 12 kr.
MVH: Mikael
Om det är okej att den oanslutna kopparen är kvar kan jag fräsa fram dem åt dig för nån hundring, då blir de borrade, konturfrästa och jag
lägger på ett lager lödskyddslack som skyddar kopparen och agerar flussmedel där man löder.
Frakten blir med lite tur 12 kr.
Nu fungerar min inloggning igen. Blev "blockerad" på nåt sätt igår.
I 1:a hand är det ett 50*50 och ett 90*50.
Jag har gjort några olika varianter (enkel-, dubbel-sidigt mm) av det förstnämnda. Det lite större kortet skulle kunna se ut så här: Det behövs några ytor som inte är lackade ... eller du menar att man kan löda var som helst?
Båda korten behöver egentligen vara dubbelsidiga men det fungerar även med enkelsidigt.
I 1:a hand är det ett 50*50 och ett 90*50.
Jag har gjort några olika varianter (enkel-, dubbel-sidigt mm) av det förstnämnda. Det lite större kortet skulle kunna se ut så här: Det behövs några ytor som inte är lackade ... eller du menar att man kan löda var som helst?
Båda korten behöver egentligen vara dubbelsidiga men det fungerar även med enkelsidigt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jo, lacken är lödbar var som helst.