T: Skära och bocka 1mm plåt

superx

T: Skära och bocka 1mm plåt

Inlägg av superx »

Hej!
Jag behöver tillverka en plåtdetalj i 1mm plåt med ett stort rektangulärt fönster i. Dessutom ska det sedan bockas 60 grader längs en linje. Se pdf.

Jag gissar att man lämpligen skär ut detta med laser/vatten/plasma och sedan bockar. DXF-underlag finns.

Har ganska bråttom. Hör av er om det låter intressant så berättar jag mer. Är naturligtvis beredd att betala en rimlig summa för det hela! Tar även tacksamt emot tips om företag som kan hjälpa mig med detta!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Heron

Re: T: Skära och bocka 1mm plåt

Inlägg av Heron »

Tjena såg att du behövde en plåt skuren, har det löst sig annars kan jag hjälpa till. Jag finns i Mjölby och skär med vatten. Vilken typ av plåt vill du ha det skuret i Alu, rostfritt eller svart?
Mvh. Peter
Användarvisningsbild
SeniorLemuren

Inlägg av SeniorLemuren »

Om du bara skall ha en detalj och det är bråttom kan du såga ut detaljen med en sticksåg med fintandat metallblad. Jag har gjort många liknande jobb på det viset,

Tejpar man med maskeringstape för att slippa repor och är noga när man sågar, så behövs nästan inget efterarbete. På sin höjd lite filning med en fintandad fil. :)
superx

Inlägg av superx »

Sticksåg! Det skulle jag nog inte få till iaf, men det betyder inte att det är något fel på metoden. :lol:

Heron: Svartplåt handlar det om, och det ser ut som att det redan har löst sig. Men du får gärna skicka ett PM med lite mer info, för jag har ev. fler liknande jobb på gång framöver.
Skriv svar