Hej på er!
Nu har jag gjort färdigt dörren! De som fattas (ganska uppenbart:-)) är datorn och den håller jag på att installera mjukvaran i för fullt.. Haft massa problem med bluescreens. Har dock fått ordning på bios-inställningar och bytt lite hårdvara så nu funkar den bra.
Gårdagen gick åt till att installera win xp samt drivrutiner till datorn. Idag har jag börjat med cnc mjukvaran.
Först ut blev Mach3 (dock bara demo än sålänge). Sen började jag fundera hur fan får jag geckon och smoothsteppern installerade då? hittade en ruskigt bra sida med massor av tutorials
http://www.soigeneris.com/documentation-content.aspx
Nu tror jag att jag har gjort rätt, rätta mig gärna om ni ser något fel!
Började med att kopiera in .xml filen från geckos hemsida och öppnade sedan den profilen i Mach3 loadern. Alla inställningarna verkade vara kopierade så som .xml filen.. stängde ner Mach3 och installerade Smoothstepper ethernet pluginen.. startade upp Mach3 och fick då välja mellan smoothsteppern eller default printer blabla.. valde såklart smoothsteppern och "Do not ask again".
Har ingen möjlighet att koppla in smoothsteppern än så kan inte köra configen för smoothsteppern. Men jag antar att de är endel inställningar som behövs göras där oxå eller?
Kändes för enkelt?
Avslutar med lite bilder:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.