140-150mm på bredaste stället.
Enkelsidigt vore att dela det halvt bara, så ena sidan är platt och enda 3D om du förstår vad jag menade =P
Nästan inget sandpapper alls. Enda jag egentligen slipat är tabsen som höll fast de 2 bitarna samt en del vid fogen där de möts.
Blir ju alltid lite kvar där när man kör radiefräs.
Det jag gjort mest är att dra över allt ordentligt en gång med lite grövre stålull, sen finaste jag hade 0000 eller något sånt.
Sen bara laserat och lackat några lager med slipning mellan varven. Och avslutar alltid med lite autosol som polish och en runda turtlewax =)
Ett recept som heter duga.
Har tidigare stått med blomsprutan och duttat, köpte senare på min riktig utrustning och se på f_n skärvätska gör stor skillnad på ytfinishen. Att det skulle bli lite bättre visste jag, men inte såhära.
(Kan också bero på uppfästningen av kressen), men vi säger att det är vätskan som göret.
O bilden, en styck lampa under grovfräsning
IMAG0471.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Såhär i juletider kom tanken på en sigillstämpel. Hade inga pyttefräsar, dock ett flertal avbrutna 0.8mm kretskortsborrar (från Sodjan). Slipade ner en så den var riktigt kort, och flat i botten. Körde lugnt i mässing, gick hur bra som helst. 1mm djupa blev bokstäverna, skulle lagt mig grundare, lite trixigt att lyckas utan att lacken följer med i de smalaste delarna. Systemaren är trasig, så taskiga mobilbilder...
Det är väl inte fräst precis men väl laseretsat. 5 st ipads märkta, lite snyggare än några fula klisteretiketter.
Dessutom varken solbleks eller lossnar laseretsningen
Vart inspirerad av Wise så det fick bli en lite förtidig julklapp till farmor och farfar.
Bokstäverna är pocketfrästa med en 30 graders V fräs ca 0.3 step over och ca 0.55mm djupa. Fick inga problem med att lacket ville fastna i bokstäverna så jag blev riktigt nöjd
Svarvade manuellt sedan planade och graverade i cnc fräsen.
SAM_3628.jpg
SAM_3632.jpg
SAM_3634.jpg