Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
25 kg nötskal för blästring
1,7 - 2,4 mm
750 kr ink moms
http://verktygsboden.se/blaestermedel/b ... 4-mm-25-kg
1,7 - 2,4 mm
750 kr ink moms
http://verktygsboden.se/blaestermedel/b ... 4-mm-25-kg
-
Man kan handla här med http://www.esska.se/esska_se_s/blaestermedel.html
Jaha, sent ska syndaren vakna... Lovade bilder för några dagar sen (eller var det en vecka?) på mitt senaste fräsprojekt. Som några av er säkert vet har jag byggt på ett arkadspel i miniatyr, och det är detta som jag fräst alla kabinettdelar till. Allt är fräst i 10mm (stod 9, men det stämde inte) genomfärgad MDF. Jag har haft hjälp av en kollega och vän med caddning.
Visionen: Verkligheten: Jag har en hel del bilder från bygget och olika vinklar osv, men jag tänkte bespara er det här. Om nån är intresserad kan jag lägga upp en projekttråd. Det har varit ganska knöligt att få igång allt, och nu väntar jag på ett helt nytt moderkort och SSD samt 4GB minne för att inte stöta på problem med spel som inte vill rulla på i rätt takt.
Visionen: Verkligheten: Jag har en hel del bilder från bygget och olika vinklar osv, men jag tänkte bespara er det här. Om nån är intresserad kan jag lägga upp en projekttråd. Det har varit ganska knöligt att få igång allt, och nu väntar jag på ett helt nytt moderkort och SSD samt 4GB minne för att inte stöta på problem med spel som inte vill rulla på i rätt takt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Vi pratade om så mycket!Meduza skrev:dar303: Den vi pratade om när jag hämtade skruvdragarna?

Då får jag svänga ihop något nån dag snart.3uba296 skrev:Klart vi vill se en projekttråd! Bra jobbat!
Fräste ut lite brio träjärnväg
- MarcusUmeå
- Kontakt:
Om man får stjäla idén så ja, självklart. Annars kan du behålla ditt jättefula, tråkiga och alldeles, alldeles...underbara arkadspel för dig själv.X-IL skrev:Om nån är intresserad kan jag lägga upp en projekttråd.

rjl11 skrev:Fräste ut lite brio träjärnväg
haha, kul idé! Har du gjort några egna bitar, typ skumma böjar eller en bit för att reta ungarna: en 90 gradersböj!

Jag har också vart sugen på att tillverka egen brio-järnväg... Fast kanske mer för hand då.
Klart du får stjäla min idé, det är knappast det första miniarkadkabinettet. Jag ska försöka få till en tråd med mer text och bilder, är bara lite off på forumet i allmänhet nu, men det lättar nog alldeles snart.MarcusUmeå skrev:Om man får stjäla idén så ja, självklart. Annars kan du behålla ditt jättefula, tråkiga och alldeles, alldeles...underbara arkadspel för dig själv.X-IL skrev:Om nån är intresserad kan jag lägga upp en projekttråd.
Än har jag bara gjort de två raka bitarna på bilden, skulle haft fräsen när man höll på och byggde med träjärnväg för 10 år sedan, fick avslag i slöjden så nu var det dags att ta tag i saken.
Bredden på spåran skall vara 5 mm men jag hade bara 6mm frästål.
Bredden på spåran skall vara 5 mm men jag hade bara 6mm frästål.
- ghost_rider
Gjorde ett snabbjobb, ett mobilställ.
Total arbetstid, cad 5min, fräs 5min
Total arbetstid, cad 5min, fräs 5min

- ghost_rider
Fräste ut det sista till min uppsamlingslåda som skall samla upp kyl/smörjvätskan ifrån fräsen.
500mmx100 och en sluttande botten, i lådan kommer en perforerad alu plåt ligga för att samla upp de grövsta spånorna.
500mmx100 och en sluttande botten, i lådan kommer en perforerad alu plåt ligga för att samla upp de grövsta spånorna.

Blev en liten present till flickvännen. Dubbelsidigt hjärta gjort i 2 delar.