T: Svarva svänghjul

Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: T: Svarva svänghjul

Inlägg av gOry »

Ja gör gärna de!
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Inlägg av DW »

gOry du har mail :)
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Detta ser ut som att de kommer lösa sig på ett helt annat sätt...

De var nämligen så att jag beställde ett bearbetat svänghjul från ett företag i tyskland för mer än ett år sen nu.
Efter ha tjatet i ett par månder nu igen, även tagit hjälp av en vän som har en kollega som pratar tyska och som har ringt ner så har jag fått ett DHL spårnummer :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:
Återstå att se ifall de är en tegelsten eller ett svänghjul!

Beställningen var på ett bearbetat originalsvänghjul. Men han säger att han inte har några ämnen inne så han skickar tydligen ett nytt, smitt i ett stycke chrome moly stål!
Vilket har sin nackdel att jag förmodligen inte kan byta startkransen vilket leder till att jag måste jaga rätt på en annan startmotor. Men de är nog småpotatis...

Jag ska fortf. kontakta när jag har tid, MRSVETSARE polare i s-tälje för jag kan ju alltid lämna de svänghjul jag har på bearbetning och sälja de...
MRSVETSARE

Inlägg av MRSVETSARE »

Bra att det ordnade sig :tumupp: :)
thewho

Inlägg av thewho »

M20 svänghjul som ska på en m50/52? :P
Beroende på vad du ska ha motorn/bilen till så klarar man sig oftast utan balansering om personen som svarvar är noga med uppspänningen.
Jag hade ett sånt på min bil, men startkransen for och det gick inte att få tag på bara den. Så nu är jag tillbaka på org hjulet.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Nä till en S50, har fått tag på ett smidd i chrome moly stål! Så nu har jag ett m20 svänghjul till övers!
Skriv svar