Test av SolidWorks eDrawings
Re: Test av SolidWorks eDrawings
Det var kul att det funkade med .zip.
Jag har merparten av verkstaden + en del maskiner ritade i SW.
Jag tänkte det hade varit kul att disskutera lite möbleringproblem och liknande.
Det blir ju lättare att förstå, om man kan "titta in i verkstaden".
Lådorna är klara, jag återkommer med bild.
Jag har merparten av verkstaden + en del maskiner ritade i SW.
Jag tänkte det hade varit kul att disskutera lite möbleringproblem och liknande.
Det blir ju lättare att förstå, om man kan "titta in i verkstaden".
Lådorna är klara, jag återkommer med bild.
Zipfiler i detta fall verkar ta upp mycket större plats, 12KB jämfört med 4.5MB på en testritning jag har. Bästa alternativet är nog att välja eprt-formatet utan .exe. Html-lösningen är även den låst till Windows.
Det är väl så, rätta mig om jag har fel, att ZIP och EXE innehåller även Viewern. Därav den större storleken.
Hur ligger det till, om man en gång har kört .exe, då borde man kunna öppna en .eprt direkt sedan?
Dvs. det skulle räcka att ha .exe i första inlägget.
Tyvärr accepterar inte forumet .eprt. Såvida man inte zippar den "för hand" först.
Hur ligger det till, om man en gång har kört .exe, då borde man kunna öppna en .eprt direkt sedan?
Dvs. det skulle räcka att ha .exe i första inlägget.
Tyvärr accepterar inte forumet .eprt. Såvida man inte zippar den "för hand" först.
Helt korrekt att viewern ingår i dom filerna, vilket även begränsar att man bifogar ett flertal ritningar i ett email.
hur är det med wrml-.formatet ? är det helt utdött nu.
Jag vet att för länge sen gick det att spara ut från ProE och det fanns plugin till Internet-Explorer.
Jag vet att för länge sen gick det att spara ut från ProE och det fanns plugin till Internet-Explorer.
VRLM blev väl aldrig någonting öht? Minns att jag experimenterade lite med det någon gång under mitten på 90-talet, men har aldrig direkt sett något gjort i det formatet.
Det var tydligen ingen admin som ville svara i den andra tråden, där jag frågade om de ville lätta upp filtret.
Ska man testa att skicka PM? Eller är man oförskämd då?
Ska man testa att skicka PM? Eller är man oförskämd då?
Nu ska filtret ha blivit upplättat. 
Vi gör ett försök med cylindern från http://elektronikforumet.com/forum/view ... =5&t=62219 Länk till viewern finns i första inlägget.

Vi gör ett försök med cylindern från http://elektronikforumet.com/forum/view ... =5&t=62219 Länk till viewern finns i första inlägget.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.