Låna transponder för stockholmsförsöket, avgift på 250k
Låna transponder för stockholmsförsöket, avgift på 250k
Jag frågade informationen nyss och det skulle vara en avgift på 250kr om man inte kan hitta den när man ska lämna tillbaka den. Vad kan man gissa att det finns för kul elektronik i den, kanske en PIC?
En annan fråga är om det är fördelaktigare att bygga en egen transponder att betala med. Att "sniffa" informationen borde inte vara så svårt? Kanske kan man låta Annika Billströms betala för sitt vallöfte. Eller att man är flera som delar på en transponder, maxavgiften är 60kr/dag och är man 25-30pers som delar på de så är det kanske ett rimligt pris...
En annan fråga är om det är fördelaktigare att bygga en egen transponder att betala med. Att "sniffa" informationen borde inte vara så svårt? Kanske kan man låta Annika Billströms betala för sitt vallöfte. Eller att man är flera som delar på en transponder, maxavgiften är 60kr/dag och är man 25-30pers som delar på de så är det kanske ett rimligt pris...
Jo precis som det skrevs innan så fotograferas varje bil. Sen när man beställer transpondern så får man fylla i reg nr så den är kopplad till bilen.
Hittade dock något intressant när jag googlade runt och letade info:
http://www.wlan-forum.com/article.php?sid=247
Kanske finns en sån sändare i transpondern? Vore intressant att titta på. Kanske borde beställa två?
Om systemet hur det läser in:
http://www.ingentrangsel.nu/1_3.shtml
Så om man kör snabbare än 160 utan transponder slipper man betala
Hittade dock något intressant när jag googlade runt och letade info:
http://www.wlan-forum.com/article.php?sid=247
Kanske finns en sån sändare i transpondern? Vore intressant att titta på. Kanske borde beställa två?
Om systemet hur det läser in:
http://www.ingentrangsel.nu/1_3.shtml
Så om man kör snabbare än 160 utan transponder slipper man betala

- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Appropå fotograferingen så använder tullsystemet (som är från norska Q-free) i stockholm laser för att bestämma när fotona ska tas. Denna avkänning sker mha de trattliknande saker som sitter på mittenbryggan. Kanske man kan störa lite? 
Digitalkamerornas upplösning är inte direkt imponerande. Det var nånting runt 1024x768. Sen till råga på allt beskärs bilden, och komprimeras för att sedan skickas iväg. Trots det ska bildkvalitén bli väldigt bra, vilket jag inte riktigt förstår...

Digitalkamerornas upplösning är inte direkt imponerande. Det var nånting runt 1024x768. Sen till råga på allt beskärs bilden, och komprimeras för att sedan skickas iväg. Trots det ska bildkvalitén bli väldigt bra, vilket jag inte riktigt förstår...
Snabelost:
Mmm... du ska se att varje by med lite självaktning snart har en egen trängselavgift, först bara på prov och därefter permanent "för det blir så onödigt att tabort systemet när det fungerar".
MadModder:
Jag funderar på att montera ett par riktigt stora extraljus ovanför nummerplåten. Om inte det fungerar så kanske man kan rikta dom 45grader uppåt och tända dom när man kör under kameran. 2x100W borde förstöra bilden.
En allmän fråga är hur mycket böter det är på att inte ha nummerplåt fram?
Mmm... du ska se att varje by med lite självaktning snart har en egen trängselavgift, först bara på prov och därefter permanent "för det blir så onödigt att tabort systemet när det fungerar".
MadModder:
Jag funderar på att montera ett par riktigt stora extraljus ovanför nummerplåten. Om inte det fungerar så kanske man kan rikta dom 45grader uppåt och tända dom när man kör under kameran. 2x100W borde förstöra bilden.
En allmän fråga är hur mycket böter det är på att inte ha nummerplåt fram?
En slavblixt som triggar på ir-ljus, men dom använder väl inte blixt på dagtid när det är ljust, så kanske en blinder som sabbar avståndsmätningen som madmodder va inne på.
Tror de finns lagliga varianter på blinders fortf, har ett par men har inte installerat dom man kanske skulle prova ifall dom funkar på tullsystemet.
Tror de finns lagliga varianter på blinders fortf, har ett par men har inte installerat dom man kanske skulle prova ifall dom funkar på tullsystemet.
Är ingen expert på optik.. Men jag är ganska säker på att det inte borde vara så svårt att ordna en plexiskiva eller liknande som man kan fästa ovanpå skylten för att den inte ska gå att se i en vinkel snett ovanifrån, har för mig att jag sett någonstans att alla kameror sitter monterade i 60 graders lutning.