Är något program lika bra som CADint?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
bearing

Är något program lika bra som CADint?

Inlägg av bearing »

Jag arbetar dagligen i CADint på jobbet. Det jag gillar med CADint är att det har nästan oändliga möjligheter att sortera ut vilka komponenter man vill göra en viss operation med. Man kan ha 1000 komponenter på ett kort, och utspritt på kortet finns komponenter som man vill byta ut, eller göra någon annan operation med. Då är det bara att markera en box runt hela kortet, trycka på "?", och sedan genom att menysystem successivt filtrera tills de önskade är aktiva.

På fritiden har jag använt CADint freeware, men den är begränsad till 100 pinnar. Nu tänkte jag därför skaffa något annat, eftersom att jag inte har råd med CADint. Många hobbyister verkar använda Eagle, Diptrace och KiCAD. Jag har testat, men aldrig blivit sams med programmen. Finns det någon funktion för att filtrera ut komponenter, och utföra operationer på dem, på liknande vis som beskrivet ovan, i dessa program?