Borde det inte gå att typ spänna upp ett litet frässtål i pelarborrmaskin, borra ett litet hål i mitten av plåten och fästa i borrmaskinen med något stift (spik eller skruv typ), sen bara rotera den runt stiftet och fräsa "för hand"?
Så tunn plåt BORDE inte vara så svår att fräsa på så vis, och så blir det perfekt runt dessutom.
Nja, den är helt ok.
Men det var nog lite för tunn plåt, det gick liksom inte att hålla emot ordentligt.
Och så var nog pelarborren i klenaste laget för en 64mm hålsåg också.
Jag har spänt fast plåt mellan två MDF-skivor och sågat, med är klart de kanske är lite omständligt ifall man ska göra de många gånger...
Men du borde kunna såga alla på samma gång..
Vet inte hur bra den är på att skära så tunn plåt, har inte haft anledning att testa det, har mest skurit 8-16mm. Men ge mig måtten så kan jag göra ett test om jag hittar lämplig plåt, är det viktigt att det är 0,7mm plåt? Vet inte hur tunn plåten jag har är, men den borde vara kring 0,5-1,0mm om det kan duga?
Problemet är att matningshastigheten blir 9000mm/min när jag skall skära så tunn plåt, maskinen fixar 20000 men i skarpa svängar blir det lite svajigt. Fast diametern på dina ringar var ju inte allt för liten, så det borde gå att få till..