Bakrund:
Jag heter Marco och är 18 år o går mitt sista år på gymnasiet (inriktning natur) i malmö, och vi skall då göra ett projektarbete. Då har jag valt att studera Artellerin från deras uppkomst till dagens ur en teknisk aspekt, och som bygg projekt har jag valt att försöka mig på att bygga en mini version av en howitzer som skjuter marshmellows.
Jag har gjort lite ritningar (som jag lägger upp här nere) på vad jag tror är en hyfsat bygge drivet av komprimerad luft från en luft tank som jag använder när jag spelar paintball på fritiden.
Men jag har ett par problem, i nuläget e ja i behov av åtminstonede 2 mindre elektriska kolvar som inte behöver vara särskilt starka. En lite större och starka elektrisk kolv, och en stegmotor. Och minst 1 elektrisk snabb öppnande ventil.
Och sen på något sätt kunna styra alla dessa från en dator, jag vet det är mycket jag ber om. Men jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig i alla fall och om inte kanske peka mig åt rätt håll vart jag kan få tag på dessa komponenter.
Tyvärr är jag ute på djupt vatten då det ända jag har läst e 2 programerings kurser i java, och e inte insatt i något som lödning eller elektronik över huvud taget förutom det jag läst lite på fysik lektionerna.
Som sagt, jag vet jag frågar om rätt så mycket men hoppas ändå någon vänlig själ kan hjälpa mig

Mvh Marco Corvo