T: Någon här som kan fixa en klisteretikett till bra pris?

Användarvisningsbild
PeterH

T: Någon här som kan fixa en klisteretikett till bra pris?

Inlägg av PeterH »

Svärfar ska sälja sin traktor och har snyggat till den lite med ny färg, nu behövs några nya klistermärken till lastaren som "pricken över i" :) Har för mig att någon här hade tillgång till utrustning (skrivare?) för att enkelt kunna skriva ut på klisterlappsark (företrädesvis i plast så den håller för väder och vind). Etiketterna som efterfrågas skall vara med Trima-logga/text i gult på svart bakgrund, endast text "1100" med gul font på svart bakgrund och en varningsetikett enligt bild nedan... Jag vet att underlagen inte är optimala men jag vill att höjden på fonten skall vara 53-55 mm (se bild med måttstock), om den som kan skriva ut får tag på bättre font till "1100" än jag hittade vore det toppen, målet är att få det så lika orginalet som möjligt.

Det behövs två av varje för att kunna sätta på båda sidor av traktorlastaren...
Trima1.png
Trima1100.png
trima_mått1.jpg
trima_1100.jpg
trima_varning.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Re: T: Någon här som kan fixa en klisteretikett till bra pri

Inlägg av Bosen »

har du kollat om trima säljer dekalerna som reservdel?
Kobbe
Kontakt:

Inlägg av Kobbe »

Hej,

Kan fixa i skuren vinyl,
150 spänn + porto (10kr?)

Vad har du för mått på varningsdekalen?

:-) Jerker
MRSVETSARE

Inlägg av MRSVETSARE »

Skulle kunna göra detta gratis dvs lite senare när jag kommer hemifrån bali och då får jag min plotter maskin, men har du bråttom så är ju inte 160 kr nåt att bråka om :)
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Har inte kollat med Trima, sökt på nätet men inte fått några bra träffar... (gissar att Trima också är duktiga på att ta betalt?) :humm:

Skuren vinyl, hur funkar det? Lägger du dom utskurna delarna på varandra? Hur håller det i så fall mot nötning, regn och rusk? (förstår ju att vinylen i sig håller mot väta, men hur bra fäster det?)

Mr. hur tänkte du använda din plotter, vad skriver du på och med vad? Tänker mest på hållbarheten...

Tack för alla tips...

Edit: varningdekalen är ca: 11x7 cm
Kobbe
Kontakt:

Inlägg av Kobbe »

Hej Peter,

Vinylen skärs från rullar med enfärgad självhäftande vinyl,
som används till bilar skyltar mm,
så om den appliceras på en relativt slät yta så sitter den bra.
Den vinyl jag har står emot "utomhusbruk" i 7 år.

Jag skär,
pillar bort det runtomkring, som vid pepparkaksbak,
sedan lägger jag en appliceringstejp över som håller ihop bokstäverna vid montering.

:-) jerker
MRSVETSARE

Inlägg av MRSVETSARE »

PeterH skrev:Har inte kollat med Trima, sökt på nätet men inte fått några bra träffar... (gissar att Trima också är duktiga på att ta betalt?) :humm:

Skuren vinyl, hur funkar det? Lägger du dom utskurna delarna på varandra? Hur håller det i så fall mot nötning, regn och rusk? (förstår ju att vinylen i sig håller mot väta, men hur bra fäster det?)

Mr. hur tänkte du använda din plotter, vad skriver du på och med vad? Tänker mest på hållbarheten...

Tack för alla tips...

Edit: varningdekalen är ca: 11x7 cm

Ta du Jerkers erbjudande pga jag är helt ny inom detta och 160 kr är inget att bråka om :tumupp: :)
Har beställt 4 olika färger inom vinyl och heat film så man kan placera på vinylen på objekt
Skriv svar