Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Agwan: jättesnyggt! Vad är det för något?
Jag har också haft problem med skarvar till smoothsteppern, vissa kablar ger timeout så fort spindeln snurrar!
Jag har också haft problem med skarvar till smoothsteppern, vissa kablar ger timeout så fort spindeln snurrar!
Tackar! Det är en hållare för ett röntgenrör för att bestråla mikrochip med röntgen och testa hur de klarar det. Så det skall sitta i en probstation för mikrochip. Ovanifrån tittar man med ett mikroskop och i den vinklade biten sitter röntgenröret. Genom den andra luckan från sidan kan man mata in högspänning om man behöver det.
Angående SS, det sitter väl en resistor där någon stans som man kan löda bort om man vill ändra i jordkopplingen till SS. Vet inte om det blir bättre eller sämre att ta bort den. Men jag har iaf läst på något forum att det blir bättre om man matar SS separat.
Angående SS, det sitter väl en resistor där någon stans som man kan löda bort om man vill ändra i jordkopplingen till SS. Vet inte om det blir bättre eller sämre att ta bort den. Men jag har iaf läst på något forum att det blir bättre om man matar SS separat.
Aha, ja POSY:n spottar ur sig några användbara bitar ibland. Ska kika förbi någon dag å provsitta...
/Magnus
/Magnus
Haha, underbar toasits.
Åker nog på att göra en sådan till klubben.

Åker nog på att göra en sådan till klubben.
Svärfar blev väldigt glad för den men hans fru uppskattade den inte alls

Man kan ju tolka toasitsen på två sätt...
Tycker mig känna igen denna del, är de för att hålla i oljeledningar?

Tycker mig känna igen denna del, är de för att hålla i oljeledningar?
petercab skrev:
Ja precis, till BMW M3, har nog någon monterad bild med, skall se vad jag kan hitta.
Oh, till en M3 också, precis vad jag kommer ev. behöva inom snar framtid. Vad för kopplingar och slang används till?
Min kylare är nämligen lite högre än original så oljekylaren hamnar 27mm längre ner. Detta kan göra så att originalslangarna inte räcker ner vilket jag inte vet ännu då jag måste hissa i motorn först..
Min kylare är nämligen lite högre än original så oljekylaren hamnar 27mm längre ner. Detta kan göra så att originalslangarna inte räcker ner vilket jag inte vet ännu då jag måste hissa i motorn först..
Vart hittade du det svarta dasslocket?petercab skrev:
Kikade lite snabbt i dag på en lokal byggmarknad men
dom hade bara i ljusare träslag.
Agwan skrev:Tackar! Det är en hållare för ett röntgenrör för att bestråla mikrochip med röntgen och testa hur de klarar det. Så det skall sitta i en probstation för mikrochip. Ovanifrån tittar man med ett mikroskop och i den vinklade biten sitter röntgenröret. Genom den andra luckan från sidan kan man mata in högspänning om man behöver det.
Intressant, låter som ett kul jobb du har!
Nyare SS (som min) har väl "moden" gjord från början. Min blev också stabilare med separat nätdel nära kortet och bättre kablar, nu är det nästan bara vid långa fräsningar i plast som det byggs upp statisk laddning så den kraschar.
Ska testa den nätverksanslutna till nästa bygge för att slippa USB-eländet!
Det kommer från mitt lokala IKEA, 199:-Bully skrev:Vart hittade du det svarta dasslocket?petercab skrev:
Kikade lite snabbt i dag på en lokal byggmarknad men
dom hade bara i ljusare träslag.

Fräst med 3mm fullradie, 0.3 djupt.
EDIT:
Senast redigerad av petercab 23 september 2012, 18:53:27, redigerad totalt 1 gång.
Som det är löst nu så sitter det två stycken svarvade hylsor i som är gängade för AN-8, jag tycker det vore bättre att göra allt i en del istället för tre så den kommer nog göras om, jag visste inte vad den var till när jag gjorde dengOry skrev:Oh, till en M3 också, precis vad jag kommer ev. behöva inom snar framtid. Vad för kopplingar och slang används till?

Oj, bra puts på den där motorn. Men de kan inte vara en M3 (S50) maskin om de inte är från en amerikansk M3...
Hur tätar din modell? Normalt är de ju 2 o-ringar ner i hålen på oljefilterhuset.
Har sett liknande adapter kit, där man stoppar i 2 adapterar så man får AN10 gänga, sen på med den där överliggaren som håller i dom. Det är något sådan jag söker.
Hur tätar din modell? Normalt är de ju 2 o-ringar ner i hålen på oljefilterhuset.
Har sett liknande adapter kit, där man stoppar i 2 adapterar så man får AN10 gänga, sen på med den där överliggaren som håller i dom. Det är något sådan jag söker.