Önskas: Rostfri pelare till vattenkran i bastu
Önskas: Rostfri pelare till vattenkran i bastu
Hej!
Vi har ett litet fritidshusprojekt där vi skulle behöva en pelare att sätta vattenkranen i bastun på.
Ritning finns här: http://seark.se/SKISS2%20Vattenpelare%2 ... 0_%20I.pdf
Finns det någon här som kan tänka sig att bygga den?
Endera svetsa från plåt eller utgå från ett fyrkantsrör.
Samtliga mått och tjocklekar är lite flexibla om det blir enklare.
Samtliga ytterhörn rundas till radie ca 2mm.
Yta borstad.
Önskar pris inklusive moms och frakt samt möjlig leveranstid!
Frågor på det?
Mvh
Wombat
Vi har ett litet fritidshusprojekt där vi skulle behöva en pelare att sätta vattenkranen i bastun på.
Ritning finns här: http://seark.se/SKISS2%20Vattenpelare%2 ... 0_%20I.pdf
Finns det någon här som kan tänka sig att bygga den?
Endera svetsa från plåt eller utgå från ett fyrkantsrör.
Samtliga mått och tjocklekar är lite flexibla om det blir enklare.
Samtliga ytterhörn rundas till radie ca 2mm.
Yta borstad.
Önskar pris inklusive moms och frakt samt möjlig leveranstid!
Frågor på det?
Mvh
Wombat
-
-
Re: Önskas: Rostfri pelare till vattenkran i bastu
[Otrevligheter raderade - hcb]
- Mizzarrogh
Off topic, jag nämner inga namn, men tycker också en del här (mig själv inkluderad...) borde ägna mer tid ute i naturen, kanske skaffa en segelbåt, ta ett andetag och se naturen utanför datorernas värld en stund.
(Vad gäller PM så är ju dessa bara möjliga att se om man fått om man loggar in (eller kolla mailen om man valt detta), vilket man kanske inta alltid kan eller vill, tex vid offentliga datorer eller snabbkoll, etc då man inte vill nollställa listan med nya inläggen osv.)
Edit, jag hade kunnat göra detta men har inte grejer just nu, så det får nog gå litet längre söder över.

(Vad gäller PM så är ju dessa bara möjliga att se om man fått om man loggar in (eller kolla mailen om man valt detta), vilket man kanske inta alltid kan eller vill, tex vid offentliga datorer eller snabbkoll, etc då man inte vill nollställa listan med nya inläggen osv.)
Edit, jag hade kunnat göra detta men har inte grejer just nu, så det får nog gå litet längre söder över.

MRSVETSARE: Du verkar inte kunna ta kritik alls. Huruvida det är något fel på mitt huvud vet jag inte riktigt, men jag tycker att du kan försöka hålla lite bättre ton.
Jag är nyfiken på vad övriga tycker i grundfrågan. http://elektronikforumet.com/forum/view ... 38&t=61425
Jag är nyfiken på vad övriga tycker i grundfrågan. http://elektronikforumet.com/forum/view ... 38&t=61425
-
wombat du har pm 

Om en förfrågan besvaras privat, vilket är fullt rimligt när det gäller utförande av en tjänst, är det utmärkt att skriva en kommentar om detta så att andra vet att en lösning kan vara på g. Om man sedan får lägga på ett kol för att få in sitt eget erbjudande eller bara konstaterar att en forumkamrat blir hjälpt är inte relevant.
En kommentar om att pm är skickat visar överlag att diskussion förs, är man sen väldigt nyfiken på innehållet kan man alltid ställa en artig fråga om innehållet.
- just my 2 cents -
En kommentar om att pm är skickat visar överlag att diskussion förs, är man sen väldigt nyfiken på innehållet kan man alltid ställa en artig fråga om innehållet.
- just my 2 cents -
Jag håller med förgående inlägg.
danei: Kritik kan väl skrivas i tråden det berör och inte skickas som ett PM. Att sedan starta en ny tråd/Omröstning för att vinna poäng rättfärdigar ju inte "handlingen" så att säga.
Ontopic: Wombat hoppas du fick hjälp ned din önskan.
danei: Kritik kan väl skrivas i tråden det berör och inte skickas som ett PM. Att sedan starta en ny tråd/Omröstning för att vinna poäng rättfärdigar ju inte "handlingen" så att säga.

Jag håller med att tonen i många inlägg behöver skärpas!danei skrev:MRSVETSARE: Du verkar inte kunna ta kritik alls. Huruvida det är något fel på mitt huvud vet jag inte riktigt, men jag tycker att du kan försöka hålla lite bättre ton.
Ontopic: Wombat hoppas du fick hjälp ned din önskan.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
OT
Nu är det väl rättare sagt så att danei har valt ut MRSVETSARE som sin personliga hackkyckling, det om nåt är dålig stil. Mobbning är väl inte nåt vi ska pyssla med här på EF.
knappastvinna poäng
Nu är det väl rättare sagt så att danei har valt ut MRSVETSARE som sin personliga hackkyckling, det om nåt är dålig stil. Mobbning är väl inte nåt vi ska pyssla med här på EF.
RobertT:
Nu tog jag kritiken som ett PM för att inte kritisera honom publikt. Det var inte för att trakassera honom som han verkar tro.
Omröstningstråden var för att jag ville veta om jag var unik och bör acceptera läget, eller om MRSVETSARE bör inse att det faktisk är fler som tycker att inläggen är onödiga.
tecno: Jag har inte valt ut någon för att hacka på. Men fördelningen av inlägg med låg nivå är inte jämt fördelad mellan användarna.
Nu tog jag kritiken som ett PM för att inte kritisera honom publikt. Det var inte för att trakassera honom som han verkar tro.
Omröstningstråden var för att jag ville veta om jag var unik och bör acceptera läget, eller om MRSVETSARE bör inse att det faktisk är fler som tycker att inläggen är onödiga.
tecno: Jag har inte valt ut någon för att hacka på. Men fördelningen av inlägg med låg nivå är inte jämt fördelad mellan användarna.
-
Låt mig vara ifred tack
Denna tråd handlar om att jag vill hjälpa killen , så lägg dig inte i detta tack 

Nu svarade jag på Roberts inlägg är det okej för dig?
Ditt förra inlägg om att du skickat ytterligare ett inlägg till Wombat, var det ett försök att reta mig, eller tror du att det finns ett intresse av hur många PM ni skickar varandra?
Det finns ingen som tycker att de behöver påminnas att kolla PM i trådarna. I alla fall enligt vad som framkommit i omröstningen.
Det var du som drog upp det här ämnet i tråden, inte jag. Jag var fullt nöjd med att informera dig om att jag tyckte det var ett onödigt inlägg.
Ditt förra inlägg om att du skickat ytterligare ett inlägg till Wombat, var det ett försök att reta mig, eller tror du att det finns ett intresse av hur många PM ni skickar varandra?
Det finns ingen som tycker att de behöver påminnas att kolla PM i trådarna. I alla fall enligt vad som framkommit i omröstningen.
Det var du som drog upp det här ämnet i tråden, inte jag. Jag var fullt nöjd med att informera dig om att jag tyckte det var ett onödigt inlägg.
-
wombat ps: du har PM 

- hcb
- Moderator
- Kontakt:
OK, nu tar ni allihopa ett djupt andetag och tar det lugnt tills moderatorskollegiet diskuterat era respektive uppföranden. Jag låser tråden tills vidare, och den som vill kontakta wombat angående hans projekt kan väl göra det på ett sätt som inte rör upp folks känslor.