Haha japp. Justerar man jord så blir allt flytande och resultatet blir helt åt helvete..
Gory: Jo och det ser faktiskt bättre ut på riktigt också.. hehe Denna hubben är faktiskt rätt bra. Har inte haft några problem med några enheter än iaf. Så det funkar fint
Håller på att snickra på en Metronom.
Har tyvärr inget schema i nuläget men återkommer.
Väldigt enkel, en 555 astabil vippa med en lagom kondensator
mellan utgång och liten högtalare. Tänkte att det skulle bara vara
att ansluta en LED med seriemotstånd på utgången för att också få en
visuell indikering men det blir inte bra för kondensatorn laddas upp och
lysdioden börjar lysa en liten stund innan klicket i högtalaren, så
det blir bara förvirrande att spela gitarr till. Får hitta en annan lösning om jag vill ha
lysdiod som extra tillägg.
Enpot-varianten är ju en klassisk "70-tal-fake-surround"-koppling. Om du kopplar sådär för ett par bakhögtalare så kan man i princip köra Dolby Surround-kodade filmer genom en tvåkanalförstärkare och få surroundeffekt!
Hehe jodå.. Jag har pillat ihop det så att den har 4st kanaler nu. Tanken är att det ska bli en "mätartavla" som mäter CPU användning RAM användning och nätverk upp/ner på min server. Det hela ska bli i stil med 1920-tals maskinrum..
Typ som den som sitter till höger om dörren i denna bilden
Tröttnade på att sitta och koppla ur hörlurarna när man vill lyssna på musik från skivspelaren / koppla ur hörlurarna när man ska se på film i datorn så tog och plockade ihop en liten omkopplare
Den plasten dem har som ytskydd på alu lådan var sjukt jobbigt att pilla bort därav dem små resterande fläckarna
aja halvtaskiga bilder men jag hoppas ni ser på ett ungefär hur det ser ut (;
Cykellyse med vibrationssensor. Börjar blinka rött när rörelse detekteras och slutar efter ca 1 minut utan rörelse. Atmega48 + 32 kHz kristall + tiltsensor.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.