Mycket tid just nu går åt till bandet jag spelar i, men har så otroligt mycket trassel med källan till våra backing tracks (ett metronomspår till trummis medhörning i left channel, och keyboards i right).
Från början hade vi en mp3-spelare, men de pallar inte med scenmiljö, 3.5mm-kontakterna börjar glappa, och är generellt ett riktigt dåligt val, dessutom känns det inget vidare att köra våra backtracks i mono. Letat runt en hel del, men inte hittat någon bra lösning.
Den nuvarande lösningen är en digitalporta, som har 2 åt, men åtminstone ordentliga jack för telekabel, men är inte direkt smidigt att behöva stå och trycka på den ifall vi ska skippa en låt i setlistan eller pausa för att något strular för trummis osv. (tidigare har trummisen styrt detta, men då han har ganska stora problem att förstå teknik har jobbet övergått till mig).
Det optimala vore att kunna ha en pedal med LCD och följande knappar: föregående, stop, play/pause, nästa, som har en stereo ut med backtracks, och en mono ut för metronom/klickspår. Helst av allt vill jag bygga in linebox så att man bara behöver koppla två XLR direkt på multikabeln/stageboxen.
PIC är det jag har jobbat mest med, men oroar mig lite huruvida en dspic faktiskt orkar dra 2 spår i 44100/16-bit + ett 12-bit 22k klickspår. Antar att en riktig DSP skulle göra detta bättre, men då kommer problemet till min rädsla och framförallt ovana inför ytmonterat.
Skulle väl bli betydligt enklare utrymmesmässigt med mp3 och även för cpu att hantera data, men vill inte komprimera filerna, och eftersom jag ska köra 3 kanaler så är nog risken ganska stor att jag får göra ett eget format.
Någon som har några tips på hur jag kan lösa själva uppspelningsdelen?