T: Hjälp att routa SMD-kort i Eagle (STÄNGD)

Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

T: Hjälp att routa SMD-kort i Eagle (STÄNGD)

Inlägg av hanzibal »

Hej på er!

Har ett Eagle-schema som skall resultera i ett tämligen kompakt 2-lagers ytmonterat kort (dubbelsidigt, 0805 och en SSOP20) och är själv ingen hejare på routing i Eagle utan brukar mest köra "auto" med de resultat som det brukar medföra. Det är ett mycket enkelt kort med ca 50 komponenter som skall få plats på s.k. "gumstick"-format.

Jag kan iofs klara detta själv men söker någon som kan göra det på en kvart istället för den vecka som det skulle ta mig. Helst då en person som också har synpunker på val av komponentförpackningar e.t.c., m.a.p. senare lödningsarbete som skall kunna göras för hand av annan part.

Har inga summor att betala utan söker någon som har för mycket tid över på jobbet eller liknande och som kan tänka sig att göra detta åt mig för en mycket modest slant i proportion till den tidsbesparing det skulle ge mig.

Egentligen borde jag såklart bifoga schemat men jag vill vänta med det tills jag ev. inlett en dialog med någon som känns rätt för uppdraget.
Senast redigerad av hanzibal 12 september 2012, 12:46:22, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: T: Hjälp att routa SMD-kort i Eagle

Inlägg av Klas-Kenny »

Kan bara säga att det där med att routa kort är inget så värst många gör på en kafferast. Det tar tid att få ihop det på bästa vis, mycket flyttande fram och tillbaka.
Jag hade nog kunnat hjälpa dig om det inte var Eagle det rörde sig om, jag kör DipTrace. Annars är det rätt bra hjärngympa :)
ToPNoTCH

Inlägg av ToPNoTCH »

Jag kan titta på det om du vill.

Tycker det är lite kul med layout.

Inga löften fören jag får se schemat dock.

Skall kortet skickas till tillverkning så är det bra att veta vart.
Walle88

Inlägg av Walle88 »

Jag kan också göra ett försök, behöver friska upp eagle kunskaperna.
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Re: T: Hjälp att routa SMD-kort i Eagle - TILLSATT

Inlägg av hanzibal »

Ursäkta sent svar, jag glömde kryssa i "Meddela mig vid svar".

Fick nyligen kontakt med en kille som håller på att titta på detta så "tjänsten" är tillsatt.

Tack för era svar och erbjudanden om att hjälpa till!
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Re: T: Hjälp att routa SMD-kort i Eagle (öppet igen)

Inlägg av hanzibal »

Hej igen!

Killen som skulle hjälpa mig hamnade i tidsnöd och fick avbryta. Därför är jobberbjudandet nu öppet igen.

Det gäller ett ganska enkelt IO-kort med det skall ha formfaktor "gumstick" och just därför blir det lite för trångt för mig att klara själv. Tänkte sedan använda MakePCB eller BatchPCB, de har ungefär samma DRC (tror jag).

Kortet har ett tiotal 0805-led:ar, ett soic20-chip och ett 20-tal andra passiva 0805.

Som sagt, jag kan inte betala några summor precis men kan vid behov komplettera med en del elektronikprylar som jag har liggande i väntan på andra projekt (som jag inte hinner med).
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Re: T: Hjälp att routa SMD-kort i Eagle (stängd)

Inlägg av hanzibal »

Nu har jag fått den hjälp jag behövde av en mycket duktig forummedlem.
Tacka alla som svarat!
Skriv svar