Nån som har erfarenhet av dessa? Jag håller på att få det... men får inte över netlist-filen från TinyCAD till FreePCB. I users guide för FreePCB finns exempel på en netlist-fil och så se ju inte netlist-filen i TinyCAD ut...
I TinyCAD har jag gjort: meny Special -> Create PCB Net List.
Sen när jag försöker läsa in den i FreePCB med: meny File -> import netlist så kommer följande meddelande:
Reading netlist file "H:\1876 - skyddskrets\kretsschema i TinyCAD\kretsschema skyddskrets.net":
Importing parts into project:
Importing nets into project:
************** DONE ****************
Men sen händer ingenting...
TinyCAD -> FreePCB
Re: TinyCAD -> FreePCB
Du säger att inget händer. Det har jag ingen erfarenhet av. Ev ngn inställning av format i båda programmen.
Däremot måste du namnge komponenterna så de stämmer med footprint i freePCB.
FreePCB gillar jag som PCB editor.
Däremot måste du namnge komponenterna så de stämmer med footprint i freePCB.
FreePCB gillar jag som PCB editor.
Tips kika på textfilerna, skriv ett (perl) skript som ändrar om filen så att den ser ut såsom FreePCB vill ha den. Så kanske det blir mindre konverteringstrubbel.
Tack, det var där det var fel... jag skrev en ny net-fil enligt mallen för FreePCB och då funkade det.
net-filerna i TinyCAD och FreePCB ser väldigt olika ut, så det verkar inte gå att läsa in den i FreePCB.
net-filerna i TinyCAD och FreePCB ser väldigt olika ut, så det verkar inte gå att läsa in den i FreePCB.
Jag har själv använt tinycad med freepcb utan problem, har du provat de olika export och import alternativen? Pads-PCB som export format för .net listan funkar för mig.
Tack fixit! Det var den inställningen (PADS-PCB) som jag hade missat. Nu funkar det! Jippie!