Styra rc via datorn?
Styra rc via datorn?
Går det att göra på något sätt så att man kan styra sin radiostyrda bil genom/från datorn?
Jag läste förut i ett forum att dom hade moddat så att det gick att styra via datorn
Jag läste förut i ett forum att dom hade moddat så att det gick att styra via datorn
Re: Styra rc via datorn?
Vi borde hänvisa grabben/tjejen till någon hemsida som tar upp grundläggande info om elektronik.
Du har postat ett tiotal frågtrådar bara inom några timmar.
Du har postat ett tiotal frågtrådar bara inom några timmar.
poppe2525: såklart man kan, någon har ju redan gjort det eller hur? Frågan är väl om DU kan göra det...
- Electricguy
Är det inte bättre att koncentrera sig på EN sak istället för att försöka sig på att göra allt samtidigt? 

Haha
jag vet men det var nu jag hittade det perfekta forumet och inte någon lagg skit.
så har jag väntat i år på att få svar och så fins det väldigt få sådna här forum redan

så har jag väntat i år på att få svar och så fins det väldigt få sådna här forum redan

Icecap: Jag kan säkert men problemet är bara att jag kan inte göra egna kretskort så då måste jag köpa fördiga men jag vet inte vart man kan göra det 

- ochkl0620
- Kontakt:
Köpa kretskort kan du göra på väldigt många ställen, bland annat av mig, saken är den att du måste designa det själv 

Ni bör nog göra skillnad på kretskort och mönsterkort.
Han menar med säkerhet från helt och hållet. Är det enklare prylar funkar ju experiment kort.
Han menar med säkerhet från helt och hållet. Är det enklare prylar funkar ju experiment kort.
Alla som gör kretskort vill ha layouten i olika format.
Du ritar alltså upp ditt kort i ett program ( cad ) och sparar sedan det och skickar iväg för tillverkning.
Eagle är ett program, PCB123 osv, sök på google.se efter PCB CAD och du hittar massor av program!
Du ritar alltså upp ditt kort i ett program ( cad ) och sparar sedan det och skickar iväg för tillverkning.
Eagle är ett program, PCB123 osv, sök på google.se efter PCB CAD och du hittar massor av program!
Men använder man hålmonterade komponenter kan man komma mycket långt med experimentkort!