T - Lödning av 6 st trådar, smått och svårt att komma åt.

maving

T - Lödning av 6 st trådar, smått och svårt att komma åt.

Inlägg av maving »

Hej,

behöver någon som är stadig på handen och har skarp syn för lödning av 6 st trådar till 6 st små kontaktbläck.

Ersättning: Ja självklart, vad som är rimligt beror på hur lång tid det tar, samt om det fungerar, dvs skärmen lyser igen (se det som en bonus, ersättning för lödning är givet oavsett om det fungerar eller inte).

Vart: Nyköpingstrakten

Lite bakgrund.
Det rör sig om en LCD skärm där bakgrundsbelysningen på vänstra sidan slutat fungera, skärmen fungerar men vänstra sidan blir lite mörk. (Ingen garanti kvar)

Efter en del research så hittade jag följande tråd och lösning, plockade isär och testade att rucka lite i kontakten, och då lös skärmen upp igen, men enbart temporärt, efter några timmar så slockna vänster sidan igen.

När jag plockat bort plastkontakten och såg hur litet det var gav jag upp, är tyvärr lite skakig i fingrarna och vill inte riskera att förstöra något då jag enbart är en amatör lödare.

Här är Bilder och en beskrivning på lösningen. https://discussions.apple.com/thread/30 ... 5&tstart=0

Mvh
Johan
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: T - Lödning av 6 st trådar, smått och svårt att komma åt

Inlägg av tecno »

Hallo Johan,

Vad anser du att detta pillergörat kan få göra för hack i din penninga börs?
maving

Inlägg av maving »

Hej,

vet inte exakt, men kan tänka mig runt 300 för lödning (gissar på att de bara tar några minuter per kabel), och sen det dubbla ifall skärmen fungerar som den ska när det är klart?

Mvh
Johan
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Har du allt demonterat och klart för att löda kan jag tänka mig att ta en titt på det hela, men då får du kör upp till mig i Sparreholm.

Bara att vi kan komma överens om en lämplig dag och tid.
Skriv svar