Nu har du redan handlat, men...
Jag skulle nog köpt den conrad-länkade "kopian".
Jag har också en såndär La Crosse. Min funkar fortfarande och jag är helnöjd med den. Det enda är att "GUI'et" känns ibland lite segt.
Några av AA/R6-batterierna som följde med min (4st AA/R6 och 4st AAA/R03 ingick) var rätt ruttna, nåt hade till och med läckt! Det är dock R03/AAA-batterier som jag mest använder så jag orkade inte klaga.
Om jag skulle få önska något mer så skulle det vara bättre möjlighet att klämma på krokodilklämmesladdar i batterisocklarna. Jag har kört några batterier till elverktyg i laddaren, med "cycla till kapaciten inte ökar"-läget, genom att ansluta en cell i taget med krokodilklämmekablar och det har varit lite pilligt att få bra kontakt med klämmorna. Visst, felanvändning men det funkar bra.
Jag skulle vilja ha en laddare som kan ladda flera celler individuellt där cellerna är seriekopplade med varandra. Finns sådana laddare ens? Det verkar rätt krångligt att bygga om batteripackarna till elverktyg så att det är separata hållare för varje cell och ta ur cellerna styckvis för laddning i finladdare, typ. Jag tänker att man monterar på t.ex. en d-sub eller annan mångpolig och hyggligt kortslutningsriskbefriad kontakt, med ett stift för varje steg i seriekopplingen, där man ansluter nån slags deluxeladdare.
Man kanske får bygga nåt sånt själv, med nåt switchat för att både driva och mäta på varje cell separat?