Min satellitmottagare har kraschat.
Efter mycket vånda bestämde jag mig för att prova en annan mjukvara. Tyvärr blev jag inte nöjd med den, och ville byta tillbaks. Det var då någon gick snett och den "hängde sig" (Och mina farhågor besannades).
Efter att anlitat google så verkar enda lösningen vara att programmera om flashminnet.
Det skall heta EN29LV640. I min burk heter det S29GL064, men jag antar att det är rätt krets som jag har hittat. Kapseln är en 48-pinnars TSOP.
Kan någon hjälpa mig att programmera om denna?
Självklart så har jag skaffat fram filen som skall in i den.
T: Hjälp med att programmera EN29LV640.
-
Re: T: Hjälp med att programmera EN29LV640.
Själva programmerandet är inget problem, det klarar min LABTOOL-48UXP som ligger någonstans och dräller....
Det som kan vara problemet är adaptern till DIL sockeln.
Jag skall kolla vad jag har, återkommer.
Det som kan vara problemet är adaptern till DIL sockeln.
Jag skall kolla vad jag har, återkommer.
har en programmerare, kan tänkas att jag har en adapter....
men umeå är ju inte nästgårds....
men umeå är ju inte nästgårds....
Det låter ju hoppfullt att det kan finnas utrustning till detta. Jag håller tummarna att någon "råkar" hitta grejorna i bra-och-ha-lådan.
Alternativet vore ju att dumpa satellitmottagaren i elektronikåtervinningen, men den kostade några tusenlappar för mycket för det.
Avstånd är inget problem. Vi har en fungerande postgång i (nästan) hela landet
Jag misstänker att en programmerare till detta är ganska dyr(?). Annars hade jag kunnat tänka mig att köpa en bara för att rädda mottagaren.
Alternativet vore ju att dumpa satellitmottagaren i elektronikåtervinningen, men den kostade några tusenlappar för mycket för det.
Avstånd är inget problem. Vi har en fungerande postgång i (nästan) hela landet

Jag misstänker att en programmerare till detta är ganska dyr(?). Annars hade jag kunnat tänka mig att köpa en bara för att rädda mottagaren.
Programmerarna, till sådana kretsar, var visst ganska dyra ......
Nu har jag i alla fall lött loss kretsen och hoppas att någon här kan ha möjlighet att programmera den till en rimlig kostnad.
Nu har jag i alla fall lött loss kretsen och hoppas att någon här kan ha möjlighet att programmera den till en rimlig kostnad.
-
Sorry, min adapter var bara 40 pinnars SDP-INIV-40TS
Men köp eller betala mig för en adapter så kan jag programmera din krets....
25-992-72
Eller skicka ett PM om alternativa lösningar.
Men köp eller betala mig för en adapter så kan jag programmera din krets....
25-992-72
Eller skicka ett PM om alternativa lösningar.
Adaptern till denna krets kostade ju en förmögenhet.
Vad finns för alternativ?
Jag har ju programmerat PIC-kretsar och dom kunde man ju programmera med några få komponenter mellan kretsen och datorn. Kanske det finns någon "rednecklösning" här med?
Annars kan jag ju alltid fixa en DIL-sockel och löda dit den med trådar = pilligt.....
Det är ju bara en krets som skall programmeras (förhoppningsvis) så lite krångel är ju inget problem för mig.
Vad finns för alternativ?
Jag har ju programmerat PIC-kretsar och dom kunde man ju programmera med några få komponenter mellan kretsen och datorn. Kanske det finns någon "rednecklösning" här med?
Annars kan jag ju alltid fixa en DIL-sockel och löda dit den med trådar = pilligt.....
Det är ju bara en krets som skall programmeras (förhoppningsvis) så lite krångel är ju inget problem för mig.