Det var ett sånt här filter jag tänkte mig.
Speciellt på negativa sidan, för där är man lite naken mot Rippel.
Om minusrailen ripplar så kommer basen på vastransistorn att rippla lika mkt.
Det kan vid första anblicken se ofarligt ut eftersom insignalen och utsignalen ur denna transistor är en ström och därför potentialoberoende.
Dock är så inte fallet med Cdom. När ena ändan på Cdom ripplar (basen på vasen) kommer även andra ändan att vilja rippla (eftersom det är så en kondensator fungerar, släpper igenom AC). På så sätt åker ripplet in i signalvägen via Cdom.
Varför duger inte de 220uF du redan har där? Jo det kommer ändå att rippla en hel del eftersom effektsteget drar så mycket ström, nån Ampere. Småsignalbiten däremot drar betydligt mycket mindre och är således lättare att filtrera.
Pröva simulera i ditt simuleringsprogram. Låt negativa railen vara en växelspänning överlagrad på -33V, Jorda ingången till förstärkaren, och se vad du får för utsignal. Ta utsignalens amplitud och dela med amplituden på matningsspänningsripplet så får du din PSRR (Power supply rejection ratio).
Vill du ha PSRR i DB så slår du 20*log(utrippel/matningsrippel) på dosan. Pröva sen samma sak med filtret jag ritade in. Jag tror det blir bättre PSRR med än utan. Kan vara värt att testa iaf, enkelt att testa i simulatorn :).
Sen är det ju frågan om det behövs eller ej, hör man nån skillnad?
Dunno =), men det är ju ett enkelt ingrepp att lägga dit filtret så ...
Ang problemet med störningar, har du kollat på utsignalen med ett oscilloskop? Om inte så kan det vara en god ide att kolla den med lite olika insignaler (sinus, fyrkant osv) så du inte har några parasitoscillationer. Se till att zooma in ordentligt och kolla efter frekvenser på 1-20Mhz. Vid mer än ett bygge har man fått se en sådan äcklig frekvens överlagrad på ens fina signal ;). Tyvärr är det ingen garanti att det funkar fint när man simulerar, jag vet av bitter erfarenhet.