TomasL skrev:
maDa skrev:Där hängde de upp killen, hade två startkablar med våta tvättsvampar på, kopplat till ett bilbatteri. Skulle tydligen vara någon tortyrmetod?
Lethal Weapon.
Ja det var lite löjligt.
Hmm... Löjligt säger du TomasL. Har du testat att fylla en plastbunke/hink med kranvatten, häv i 1dl salt per 5L, kör ned två stycken metalltrådar i vattnet, på motstående sidor -koppla dessa till 12Vdc aggregat eller bilbatteri. Stoppa ner handen och berätta om du tyckte det var skönt?
Min dykarlampa blåste sin packning och havsvatten rann in. Pga övertrycket ville jag inte öppna den ovanför ytan ifall det skulle spruta ut vatten/upplösta metaller. Till min stora förvåning var det omöjligt pga en stark stickande känsla och ha huden exponerad under vattnet i närheten av lampan pga 12V accet (fortfarande i lampan) som strömsatte allt runtomkring lampan (lampan hade r.fritt-stål i bakstycke för kylningens skull).
Men två saltvattensfuktade svampar, bilbatteri och lite startkablar skulle jag MYCKET väl kunna tänka mig som effektiv tortyrmetod.