A: (tips) 2x Systemadmin Uppsala Universitet

Anders Olsson

A: (tips) 2x Systemadmin Uppsala Universitet

Inlägg av Anders Olsson »

Hej!

Inte fullt så spännande jobbtips som förra gången, men:

Jag fick lite förhandsinformation om att två tjänster som systemadministratör på Fysik & Astronomi på Uppsala Universitet kommer att bli lediga:
systemadmin 2012_1185.pdf
(tjänsterna bör komma ut på UU:s hemsida inom ett par dagar)

Vi är verkligen i behov av bra folk och institutionen har tydligen sökt folk tidigare utan att hitta nån lämplig, därför uppmanade chefen oss att sprida ordet lite denna gången.

Så är det nån datorintresserad här som inte har nåt att göra så tycker jag definitivt att ni ska söka!

Personligen skulle jag bli överlycklig om det anställdes ett par vettiga människor "utifrån".
Datorgrupperna på Universitetet har tyvärr i ganska stor omfattning bemannats med fysiker som inte lyckas hitta jobb någon annanstans och liknande, vilket i min mening inte är helt optimalt.
I nuläget har flera av datorgrupperna glömt bort vem som ska hjälpa vem och de löser allt för ofta ickeproblem medan de verkliga problemen tenderar att ignoreras. Till exempel dom tvingat på oss backupsystem som ska underlätta för administratörerna men som saboterat flera av våra datorer med massor av förlorad arbetstid och irritation hos forskarna som följd.
Jag väl haft en och annan "diskussion" med nuvarande del av datorgruppen, men för tillfället är stridsyxan i alla fall nergrävd :)

Ingen skulle bli lyckligare än jag ifall man kunde hitta någon som verkligen löser forskarnas problem, det skulle göra mitt och mina kollegors liv mycket enklare.
Det finns massor att göra för den som är intresserad!

Som bonus får ni traska runt i en massa spännande labb fyllda till taket med elektronik samt tillgång 24/7 till Ångströmlabbets elektronikcontainer :-)

EDIT: Här är länken till den officiella utlysningen av tjänserna: http://www.uu.se/jobb/ovriga/annonsvisn ... tId=193638
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Anders Olsson 21 juni 2012, 00:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: A: (tips) 2x Systemadmin Uppsala Universitet

Inlägg av Glenn »

För mycket windows i tjänsten för min del, vilket var lite synd då jag bor rätt ok till nu, och har en IT-chef på UU som en av mina referenser :D
Skriv svar