Projekt "hobbyrum"
Projekt "hobbyrum"
Hobbyrummet..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av dahlman 3 juni 2012, 20:38:31, redigerad totalt 2 gånger.
- Klas-Kenny
- Mizzarrogh
Re: Projekt "hobbyrum"
Första steget...
(Äntligen blir det inte lika akut när snön faller)
(Äntligen blir det inte lika akut när snön faller)
Sen till de nya inventarierna...
Väl införstådd med att man samlar på sig en del nördpoäng här, men det kan det vara värt
Väl införstådd med att man samlar på sig en del nördpoäng här, men det kan det vara värt

Svarven är väl det senaste mini-projektet. Var en del att göra då den tappat minnet etc och band med maskindata saknas.
Det blev en del att läsa på om maskinen, men nu spinner den som en katt. Fräsen är igång med CAM mot datorn och svarven lär väl också kopplas upp (bara för att det går), tror det får bli en wifi-adapter modell Lantronix eller liknande för att slippa kablar.
Det blev en del att läsa på om maskinen, men nu spinner den som en katt. Fräsen är igång med CAM mot datorn och svarven lär väl också kopplas upp (bara för att det går), tror det får bli en wifi-adapter modell Lantronix eller liknande för att slippa kablar.
Jo absolut, men inte lat mans snölast.danei skrev:Menar du att det gamla taket inte tålde normal snölast?

Grunden till ombygget var igentligen att gamla taket börjat att läcka + att jag behövde mer utrymme.
Premiärprojektet i "nya" garaget i vintras fick bli en PC-styrd spridartestare.

Liten filmsnutt:

Liten filmsnutt:
- zekkexavior
- Electricguy
Snyggt!
Var tvungen att subscriba till din youtube kanal. Verkar intressant! (Jag är sk7ca på Youtube)
Var tvungen att subscriba till din youtube kanal. Verkar intressant! (Jag är sk7ca på Youtube)