Behöver hjälp att ladda ett program i attiny45

Rogga10000

Behöver hjälp att ladda ett program i attiny45

Inlägg av Rogga10000 »

Har hittat ett program till en attiny45 som är skrivet med AVR Studio v4.18 + WinAVR for attiny45, optimization -O1, som jag behöver få laddat i några attiny45.
Projektet som jag håller på med är att bygga om några gamla bakelittelefoner med nummerskiva till tonvalstelefoner med DTMF signaler i stället för pulser

Ersättning efter överenskommelse.

Projektet inkl. c och h-filerna finns att tillgå och beskåda på denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=ZLoQ5UA1 ... ure=g-hist

För att det skall fungera i Sverige behöver rad 115 - 120 i c-filen ändras enligt nedan:

You have to replace all this:

Kod: Markera allt

if (sDS.iDialedDigit == 10)

{

/ / 10 pulses => 0

sDS.iDialedDigit = 0;

}

with just this:

Kod: Markera allt

sDS.iDialedDigit--;
thepirateboy
EF Sponsor

Re: Behöver hjälp att ladda ett program i attiny45

Inlägg av thepirateboy »

Vill du ha det kompilerat eller programmerat, antar både och?

Har du kretsar eller ska det köpas in?

Jag kan säkert hjälpa dig...
Rogga10000

Inlägg av Rogga10000 »

Hej och tack!
I och med att jag inte har några förkunskaper om varesig programering eller kompilering så kan jag inte ge dig ett exakt svar. Det som behöver göras är att använda den kod som jag hänvisade till på Youtube. Denna är dock skriven av en Amerikan för användning i USA. Han har hjälpt mig med att föreslå en ändring av källkoden så att det skall fungera här i Sverige.

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att göra denna ändring i c-filen och spara ner detta på några Attiny45 så jag kan testa om det fungerar.

Förstår du vad jag menar:?

Har inga kretsar så de måste införskaffas även kristall oscillatorer (4 MHz, 10 pF). Är lite osäker vilken typ som passar till kretsen. Kan var bra att ha några reserver så fem av varje kunde vara lämpligt

/Roger
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Jag hittade en Attiny45 i lådan samt en 4 MHz kristall du kan få för 50kr om du vill testa funktion.

Funkar det får jag väl köpa in kretsar om du vill ha flera (har även några Attiny85 som bör funka till denna applikation).
Rogga10000

Inlägg av Rogga10000 »

Tack för hjälpen.
Ditt förslag är taget. Helt suveränt att du har en krets så jag kan testa funktionen innan jag beställer.

Är ny här på forumet. Hur löser vi detta praktiskt. Kan du skicka ett mail till mig?

/Roger
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Mail går bra men annars finns PM. Du borde ha ett PM i lådan nu.
Skriv svar