400V mellan faserna och utdragen nolla skulle dock göra mig mycket gladare.
Följande skiss visar hur anslutningarna på generatorn är kopplade, och hur man i min värld ska koppla för att få 400V mellan faserna:

Min teori är baserad på: http://www.patchn.com/index.php?option= ... &Itemid=34 (första exemplet), där nollplinten i min dosa skulle motsvara mitten av Y-et på deras skiss. Dock har jag "vänt" på de yttre segmenten i deras skiss, eftersom det ser mycket rimligare att koppla ihop t.ex. S7-S1 än S7-S4 i min dosa.
A) Kan detta stämma?
Behöver generatorskyddet (längst ner t.v. i bild 5 nedan) ställas om på något sätt efter ändringen?

Kretskortet antar jag bara är en växelriktare för att av 12VDC skapa 40VAC (enl. märkplåten - rätt tolkat?) till rotorn. Kanske även styr laddfelslarm etc.
Eftersom dessa funktioner är inkopplade på S7-S9 och får samma spänning efter ändringen, borde ingenting behöva ställas om här?
Nollan från generatorn är kopplad till vänstra änden av det övre gröna motståndet i bild 3 (längst ner t.h.), samt till jordplinten genom en frånskiljare, och till nollplinten (bild 5, jord t.v. och nolla t.h. om frånskiljningsskruven).
Har inte hunnit följa kopplingen vidare efter de tre effektmotstånden.
B) Något som kan säga på rak arm vad de är till för, och resonera allmänt kring hur nollan+jorden används här?