PDF, 243 sidor med SMD "Landing Patterns" att tanka hem.
PDF, 243 sidor med SMD "Landing Patterns" att tanka hem.
Har ett 80-tal pdf'er med ritningar på rekommenderade footprint för i stort sett samtliga ytmonterade kapslar, ritningarna är i både mm och tum.
Finns intresse kan jag hiva upp dem på min server.
Finns intresse kan jag hiva upp dem på min server.
Senast redigerad av TomasL 23 september 2009, 21:19:11, redigerad totalt 1 gång.
Re: Nån som behöver PDFer med "Landing Patterns"
Absolut! De flesta går att hitta via google eller i datablad men vore fint att ha alla samlade...
Oki, har dem på kontoret, skall förmodligen ner i morgon, annars blir det på måndag, typ.
Lite mer info, jag gissar att det är ett par tusen kapslar i pdf-erna, förutom koppar, finns även silk-screen och vad jag förstått lödmasken med.
Zippar ihop alla pdf-erna till ett arkiv.
Zippar ihop alla pdf-erna till ett arkiv.
Såja, OmPDFat till en bokmärkt fil, med bokmärken för varje kapseltyp.
Notera att det inte är mina filer, utan sånt jag haft ett tag själv.
Totalt 243 sidor, ca 6,5MB.
Finns på min server med denna url
Notera att det inte är mina filer, utan sånt jag haft ett tag själv.
Totalt 243 sidor, ca 6,5MB.
Finns på min server med denna url
Re: PDF, 243 sidor med SMD "Landing Patterns" att tanka hem.
Ändrade titeln, så den passar lite bättre numera
Såg jäkligt bra ut det där. Tackar!
Synd bara att man fick registrera sig men det var det värt.

För att jag ogillar att registrera mig bara för att kunna ladda hem en sak, eller som i vissa fall på forum för att kunna se bilder. Det är väl inte så konstigt?
Registreringen är till för ett antal mycket enkla orsaker.
1. Förhindra sk manual-leechers, som utnyttjar fritt volontärarbete för att tjäna pengar. Man kan naturligtvis göra på andra sätt.
Vissa manualsidor kör med kraftig trottling av bandbredden, vilket gör att det tar en oändlig tid att tanka ned, andra begränsar antalet anslutningar, vilket i princip gör det omöjligt att ladda ned på ett vettigt sätt.
Jag valde registreringsprincipen, och därmed kan jag sätta en maxgräns på antalet nedladdningar per 24h.
2. Eftersom det i princip är "public uppload" dvs alla registrrade kan ladda upp, och jag inte har någon möjlighet att kontrollera allt material, kan det vara bra och ha loggar, om det skulle hamna nått olämpligt material på servern, dvs ren självbevarelsedrift från min sida. Dessutom genom registrering ger det mig åtminstone ett fiktivt skydd, visserligen är det mesta av materialet på servern fritt, de flesta företag såsom Tektronix mfl har hävt Copyrighten på äldre material, andra företag är väl medvetna men tiger still, (en del använder servern själva för att komma åt material de tappat bort).
Och det är väl ändå inte så mycket begärt att spendera 1 minut eller två på registreringen, för att komma åt en guldgruva av material, en del, tex heathkit-materialet är unikt och finns i princip bara på min server (ialla fall finns det ingen mer server nånstans som har så mycket), andra har klonat/speglat materialet som jag samlat ihop, t.ex. Nakamichi materialet.
1. Förhindra sk manual-leechers, som utnyttjar fritt volontärarbete för att tjäna pengar. Man kan naturligtvis göra på andra sätt.
Vissa manualsidor kör med kraftig trottling av bandbredden, vilket gör att det tar en oändlig tid att tanka ned, andra begränsar antalet anslutningar, vilket i princip gör det omöjligt att ladda ned på ett vettigt sätt.
Jag valde registreringsprincipen, och därmed kan jag sätta en maxgräns på antalet nedladdningar per 24h.
2. Eftersom det i princip är "public uppload" dvs alla registrrade kan ladda upp, och jag inte har någon möjlighet att kontrollera allt material, kan det vara bra och ha loggar, om det skulle hamna nått olämpligt material på servern, dvs ren självbevarelsedrift från min sida. Dessutom genom registrering ger det mig åtminstone ett fiktivt skydd, visserligen är det mesta av materialet på servern fritt, de flesta företag såsom Tektronix mfl har hävt Copyrighten på äldre material, andra företag är väl medvetna men tiger still, (en del använder servern själva för att komma åt material de tappat bort).
Och det är väl ändå inte så mycket begärt att spendera 1 minut eller två på registreringen, för att komma åt en guldgruva av material, en del, tex heathkit-materialet är unikt och finns i princip bara på min server (ialla fall finns det ingen mer server nånstans som har så mycket), andra har klonat/speglat materialet som jag samlat ihop, t.ex. Nakamichi materialet.