Om Labview, by National Instruments

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Om Labview, by National Instruments

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Är det någon här på forumet som kör Labview, by National Instruments och har utvecklingsmiljön i MAC?
Jag har en vän som har utvecklat ett litet öppet program i Windowsmiljön.

Nu har jag testkört detta i Windows 8 men det är några som kanske vill ha programmet rullande i MAC miljön
Så om det är en enkel grej och någon kan lyfta koden från Windows till MAC och eller Linux är tacksam för en rad säger Lasp ;-)

Jag har inte miljön själv heller.
barbarossa
EF Sponsor

Re: Om Labview, by National Instruments

Inlägg av barbarossa »

Jag tror inte att du behöver göra något speciellt så länge som du inte har activeX. Du kan ju alltid prova under 30 dagar.
ronnylov

Re: Om Labview, by National Instruments

Inlägg av ronnylov »

Konverterade en del LabVIEW-program från MAC till PC för sådär 11 år sedan och problemen jag upplevde då var främst svenska tecken ÅÄÖ som såg konstiga ut och hårdkodade sökvägar som inte stämde.

Men i huvudsak är det bara att öppna LLB-filerna eller VI filerna som de är på det andra operativsystemet.

Vi kör en del LabVIEW på jobbet men har helt gått över till Windows. De är också snåla så vi sitter fortfarande och kör LabVIEW 6.1 för att det är "onödigt dyrt att uppgradera". Med LabVIEW Application Builder kan man skapa installationsprogram för att köra applikationerna som fristående program som inte kräver LabVIEW-miljön installerad i datorn. Är det månne detta du är ute efter, att applikationerna ska byggas om för MAC och Linux så att de kan installeras på datorer utan hela LabVIEW?

Hemma kör jag Linux, men där har jag inte LabVIEW...
Skriv svar